Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-11-0426
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Ready to ask? Information behavior of gifted children in the preliterate period
Anotace anglicky
Project deals with the original topic of information behavior of preliterate gifted children . The main objective is to enrich the existing theories (gifted behavior-Renzulli, information behavior-Wilson) with new findings. The key matter of research concerns the concept of readiness to ask questions (AFI), the expected relationship between gifted behavior (IQ, CQ, and behavioral scale), information behavior (sources, systems, key words, process specifications, exploitation of resources and facts, strategy and profit) and AFI levels will be verified. The project is planned as a three-phased: 1, description and analysis of input variables, 2 process of evoked information behavior, 3, data processing. Data will be acquired using the observation, structured interviews, analysis of records of verbal behavior, image mind mapping, image scaling and 2 new methods (eQuin, EIB). Project has interference into practice (assessment, education). The project follows-up the ESF project Nadane dite.eu (identificationof extraordinary gifted preschool children).
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
CEP - další vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50803 - Information science (social aspects)<br>50804 - Library science
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výsledky potvrzují stávající poznatky a na popisné úrovni naplňuje cíle formulované v projektu. Uvedení některých zahraničních postupů do českého prostředí může být obohacením pedagogické praxe. Výsledky jsou publikovány standardním způsobem v dostatečn?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
31. 12. 2013
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 6. 2013
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP14-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
1. 7. 2014
Finance
Celkové uznané náklady
1 651 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 651 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč