Identifikace faktorů vývoje motoriky adolescentů s vývojovou poruchou motorické funkce
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-11-0946
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Identification of the factors in progression of motorics in adolescents with developmental coordination disorder
Anotace anglicky
The project is to be the first complex research of developmental coordination disorder (DCD) in adolescents in the Czech Republic. The project is to reveal the invariants of the development of deficit motorics during adolescence, and to indentify psychological, psychosocial, and behavioral factors that can limit the development of motor coordination in individuals with DCD in the course of adolescence. The project strives to describe the invariants in development of deficit motorics in adolescence on the basis of the identification of the factor structure of sensomotor functions, and DCD symptoms. The course of the project is to lead to formulation of a hypothesis about the persistence and impermanence of the deficits of motor coordination in adolescents. The project combines cross-sectional and semi-longitudinal descriptive and analytical research in three-year-long period in adolescents aged 15-19. The project is based on an interdisciplinary approach applying knowledge and methodologies from fields such as Kinanthropology, Psychology, Neurology,Neuropsychology, and Adapted Education.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AN - Psychologie
CEP - další vedlejší obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
30306 - Sport and fitness sciences<br>50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50901 - Other social sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Odborný přínos je dostatečný a zámer byl splněn. Publikace jsou průměrné kvality, v souhrnu lze považovat publikační cíle za splněné. Výstupy z grantu se uplatňují v praxi. Nedostatky v dodržování grantových pravidel nebo v čerpání finančních prostředků nebyly zjištěny.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
13. 4. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
25. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
1 278 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 278 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč