Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diskurzní ironie v českém kulturním kontextu: vývojové koreláty porozumění ironii a její funkce v diskurzu dospělých

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Filozofická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-12-0757

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Discourse irony in Czech cultural context: the developmental correlates of irony understanding and its function in adult discourse

  • Anotace anglicky

    The proposed agenda aims at bridging two complementary lines of research. The first line of research will elaborate on the ongoing cross-sectional experimental work by enriching the developmental inquiry with data from a longitudinal study of about 60 children, tested and retested on different versions of the same task--involving social-cognitive, pragmatic and emotion aspects of ironic communication--at three points in time. The second line of research will investigate the pragmatic use of figurative language in everyday adult discourse and will examine the mechanisms involved in processing irony. A confident interpretation of our findings from experimental work on human ontogeny can only be warranted by our sophisticated understanding of how adults view and use nonliteral language in a given cultural context. The latter undertaking will provide the much needed validation of the traced development of experimentally designed laboratory studies of irony comprehension but, importantly, will answer questions of both functional and perceptual underpinnings of ironic communication.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - další vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cílem pětiletého projektu bylo určení vývoje porozumění ironii u dětí a specifik vnímání ironie u českých dospělých. Navzdory ročnímu odkladu hodnocení nebyl výzkum dokončen a výsledky nebyly časopisecky publikovány.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2012

  • Ukončení řešení

    23. 4. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    5. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 779 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 779 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč