Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osvojování české gramatiky: pravidla, kontext a teorie mysli

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Hlavní účastníci

    Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    13-26779S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The acquisition of Czech grammar: rules, context, and the theory of mind

  • Anotace anglicky

    The proposed project includes two studies examining the development of language in Czech children, focusing on the relationships between different components of language skills and the between linguistic development and the development of theory of mind. The first component of the project is a sequential longitudinal study of 2- to 4-year-olds examining the mutual relationships of grammatical and lexical components of language skills, as well as the early theory-of-mind skills. The second component is a study of sentence comprehension during school age examining the comprehension of word order and its relationships with information structure and theory of mind in 5- through 9-year-olds. Results of the studies will be published in scientific journals. The project will contribute to our understanding of the mutual relationships between different aspects of linguistic and cognitive skills. Also, it will provide useful descriptive and normative knowledge about the spontaneous language and comprehension performance in Czech preschool children.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt prohloubil poznatky o vztahu mezi vývojem řeči a sociálním porozuměním které jsou užitečné pro jazykovědu i kognitivní psychologii. Výsledky dosud publikovány na konferencích a částečně ve 3 článcích; 2 články s výsledky studií jsou v tisku.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2013

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2015

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 3. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP16-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    25. 9. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 166 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 166 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč