Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zpracovávání větné shody a pádových tvarů u dětí

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Akademie věd České republiky

  • Program

    Juniorské badatelské grantové projekty

  • Veřejná soutěž

    Juniorské badatelské grantové projekty 6 (SAV02008-B)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    KJB700250801

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Processing of agreement and case forms in children

  • Anotace anglicky

    The goal of the project is to examine the development of language knowledge and processing mechanisms in preschool children. The focus of interest is the ability to use case and agreement morphology to interpret the syntactic structure of transitive sentences, particularly the syntactic roles of subject and object. The project will examine children's comprehension of transitive sentences and the influence of syntactic priming on processing during comprehension. Multiple experiments using different taskswill be constructed. The experiments will use the accuracy, reaction time, and gaze-direction data as dependent variables. The aim is to test whether 3-year-olds possess morphosyntactic knowledge necessary for the interpretation of transitive sentences,and what changes occur between 3 and 5 years of age in the processing of morphological information. The project emphasizes the use of on-line measures in order to examine the process of applying morphological knowledge in real time.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Byly provedeny dva experimenty, které zkoumaly vývoj gramatiky u dětí a testovaly přítomnost struktrního primingu metodou pohledové preference. Další experimenty sledovaly tato témata jinými metodami. Byly provedeny i srovnávací studie s dospělými.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2008

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2009

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 4. 2009

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP10-AV0-KJ-U/03:3

  • Datum dodání záznamu

    14. 6. 2011

Finance

  • Celkové uznané náklady

    730 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    730 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč