Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Projekty na podporu excelence v základním výzkumu
Veřejná soutěž
Excelence v základním výzkumu 1 (SGA02012GA-GB)
Hlavní účastníci
Ekonomický ústav AV ČR, v. v. i.<br>Národní vzdělávací fond, o.p.s.<br>Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P402-12-G130
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The relationships between skills, schooling and labor market outcomes: A longitudinal study
Anotace anglicky
We propose multidisciplinary research jointly with its data collection program to investigate the formation of skills and their role in the labor market in the Czech Republic. A team of labor and experimental economists, sociologists, and educational experts will design and collect new surveys and experimental data sets to produce currently unavailable information on individuals, families and schools with regard to the formation of skills, attitudes and preferences. Using these new as well as existing data, we will conduct a series of studies in four major areas of research: the relationship between skills and labor market outcomes, including earnings and employment; the formation of preferences related to skill development; the allocation of students among schools and the effects of sorting on achievement; and the determinants of the distribution of school and teacher effectiveness, with its related methodological issues. We expect this research to generate findings relevant to Czech policy formation as well as cutting-edge research that will be published in leading journals.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - další vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
31. 12. 2018
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GB-R/01:1
Datum dodání záznamu
28. 2. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
95 142 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
95 142 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč