Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitorování stavu závěsné mostni konstrukce skenování vozidlem

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Mezinárodní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202100007

  • Hlavní účastníci

    Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    21-32122J

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Vehicle scanning-based structure monitoring for cable supported bridges

  • Anotace anglicky

    The aim of the joint research project is to contribute to bridge health monitoring (BHM). On the ITAM side the research will be aimed at damage detection using drive-by identification and a travelling impulse load, as one of the youngest BHM techniques having the potential to provide the bridge owners with a cheap and quick possibility to scan the condition of smaller bridges. The project will be focused on new techniques and experimental verifications of one or two prototypes of instrumented testing vehicles as well as research on the informative capacity they can provide when detecting and assessing damage. On the TKU side, for theoretical development, the fundamental vibration theory of arch-tied bridges will be investigated. Then a finite element formulation based-on curved beam theory and vehicle-bridge interaction will be further developed for train-induced vibration on an arch-tied bridge. Finally, the vehicle-scanning method proposed by Y-B. Yang will be applied to modal identification of cable-supported bridges with special attention to their typical service problems.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20101 - Civil engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JN - Stavebnictví

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výzkum byl zaměřen na vývoj nových metod BHM. Byl zaznamenán významný přínost v oblasti studia chování odezvy mostních konstrukcí na zatížení dopravou. Výzkum splnil cíle uvedené v grantu. Výsledky byly prezentovány v odborných časopisech Jimp a na vědeckých konferencích typu D. Čerpání přidělených prostředků bylo v souladu s návrhem projektu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2021

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2023

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    6. 3. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-GA0-GC-U

  • Datum dodání záznamu

    21. 5. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 812 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    5 812 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč