Monitorování stavu závěsné mostni konstrukce skenování vozidlem
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Mezinárodní projekty
Veřejná soutěž
SGA0202100007
Hlavní účastníci
Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
21-32122J
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Vehicle scanning-based structure monitoring for cable supported bridges
Anotace anglicky
The aim of the joint research project is to contribute to bridge health monitoring (BHM). On the ITAM side the research will be aimed at damage detection using drive-by identification and a travelling impulse load, as one of the youngest BHM techniques having the potential to provide the bridge owners with a cheap and quick possibility to scan the condition of smaller bridges. The project will be focused on new techniques and experimental verifications of one or two prototypes of instrumented testing vehicles as well as research on the informative capacity they can provide when detecting and assessing damage. On the TKU side, for theoretical development, the fundamental vibration theory of arch-tied bridges will be investigated. Then a finite element formulation based-on curved beam theory and vehicle-bridge interaction will be further developed for train-induced vibration on an arch-tied bridge. Finally, the vehicle-scanning method proposed by Y-B. Yang will be applied to modal identification of cable-supported bridges with special attention to their typical service problems.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20101 - Civil engineering
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
JN - Stavebnictví
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výzkum byl zaměřen na vývoj nových metod BHM. Byl zaznamenán významný přínost v oblasti studia chování odezvy mostních konstrukcí na zatížení dopravou. Výzkum splnil cíle uvedené v grantu. Výsledky byly prezentovány v odborných časopisech Jimp a na vědeckých konferencích typu D. Čerpání přidělených prostředků bylo v souladu s návrhem projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2021
Ukončení řešení
31. 12. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
6. 3. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-GA0-GC-U
Datum dodání záznamu
21. 5. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
5 812 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
5 812 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč