Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stochastická únava betonu řešená přístupy založenými na disipaci energie s ohledem na vzájemné působení časových a teplotních účinků

Cíle projektu

Odolnost vůči cyklickému zatížení je základním požadavkem pro hospodárný a spolehlivý návrh konstrukcí dopravní a energetické infrastruktury z betonu a železobetonu. Navzdory značnému pokroku v oblasti modelování a charakterizace únavového chování betonu zůstává mnoho otevřených otázek, které je třeba zodpovědět, aby bylo možné uceleně popsat fenomenologii únavy betonu. Základem bilaterálního projektu je společně vyvinutá víceškálová platforma pro modelování únavy postavená na principech termodynamiky. Teoretický rámec bude rozšířen o tři zásadní jevy ovlivňující únavové chování betonu: (1) stochastická povaha zatížení a heterogenní struktura materiálu, (2) odezva materiálu závislá na čase a rychlosti zatěžování a (3) termomechanická interakce s disipativními mechanismy únavového chování. Teoretický a numerický vývoj bude ověřen systematickým experimentálním programem. Vyvinuté charakterizační metody poskytnou základ pro zdokonalení inženýrských norem.

Klíčová slova

FatiguefracturedamageinterfaceHelmholtz free energythermodynamic potentialheat generationtime-stepping algorithmdiscrete modelmicroplane modeldesign standardcyclic loadingexperiments

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Mezinárodní grantové projekty hodnocené na principu LEAD Agency

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Vysoké učení technické v Brně / Fakulta stavební

  • Druh soutěže

    M2 - Mezinárodní spolupráce

  • Číslo smlouvy

    22-06684K

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Energy dissipation-based approach to stochastic fatigue of concrete considering interacting time and temperature effects

  • Anotace anglicky

    Resistance to cyclic loading is fundamental component of efficient and reliable structural design of traffic and power generation infrastructure made of concrete and reinforced concrete. Despite a remarkable progress in recent years made in modeling and characterizing the concrete fatigue behavior, many open questions remain that need to be fundamentally addressed in order to develop a deep and general insight into the phenomenology of concrete fatigue. In this research proposal, the thermodynamic-based multi-scale fatigue modeling platform jointly developed by the project partners is used as a springboard to address three crucial issues affecting the fatigue behavior of concrete: (1) stochastic nature of loading and heterogeneous material structure, (2) time- and rate-dependent material response, and (3) thermomechanical interaction of dissipative mechanisms with fatigue loading. The theoretical and numerical developments will be validated by a systematic experimental program. The developed characterization methods will provide the basis for improvement of engineering codes.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20101 - Civil engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    GB - Zemědělské stroje a stavby
    JM - Inženýrské stavitelství
    JN - Stavebnictví

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2022

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2025

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    29. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-GA0-GF-R

  • Datum dodání záznamu

    21. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 998 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 998 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

4 998 tis. Kč

Statní podpora

4 998 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

OECD FORD

Construction engineering, Municipal and structural engineering

Doba řešení

01. 07. 2022 - 31. 12. 2025