Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazyková interference na pomezí angličtiny a češtiny - na materiálu školní výuky

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Hlavní účastníci

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    English- Czech Interference- based on classroom data

  • Anotace anglicky

    The project has its starting point in the candidates PhD. dissertation, which dealt with the language needs of teachers of English at Czech basic schools. The project will concentrate on register analysis - in particular the study of the languagediscourse typical of the language classroom -specific features of the discourse and the roles of the participants- the teacher and the learners. Consequently, the project will identify situations that the teacher of English encounters during a lesson,and analysefunctions which the teacher performs in such situations. There will be a research project carried out with 50 teachers in schools. Their task will be to add phrases they really use to the listed functions. The database of the phrases will beconsulted with native speakers who will correct mistakes and will comment on the accuracy and appropriateness of the phrases. Thus it will be possible to identify typical mistakes of Czech teachers when conducting an English lesson in English. On the

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - vedlejší obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50801 - Journalism<br>50802 - Media and socio-cultural communication<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics<br>60204 - General literature studies<br>60205 - Literary theory<br>60206 - Specific literatures

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cílem projektu byl výzkum jazyka učitelů angličtiny na českých základních školách. Z analýzy jazyka učitelů za pomoci rodilých mluvčích (britských i amerických) vznikla jazyková příručka, která prezentuje fráze, které učitelé používají pro vedení hodiny

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2002

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2005

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP06-GA0-GP-U/06:6

  • Datum dodání záznamu

    19. 5. 2008

Finance

  • Celkové uznané náklady

    619 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    619 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč