Jazyková interference na pomezí angličtiny a češtiny - na materiálu školní výuky
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)
Hlavní účastníci
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
English- Czech Interference- based on classroom data
Anotace anglicky
The project has its starting point in the candidates PhD. dissertation, which dealt with the language needs of teachers of English at Czech basic schools. The project will concentrate on register analysis - in particular the study of the languagediscourse typical of the language classroom -specific features of the discourse and the roles of the participants- the teacher and the learners. Consequently, the project will identify situations that the teacher of English encounters during a lesson,and analysefunctions which the teacher performs in such situations. There will be a research project carried out with 50 teachers in schools. Their task will be to add phrases they really use to the listed functions. The database of the phrases will beconsulted with native speakers who will correct mistakes and will comment on the accuracy and appropriateness of the phrases. Thus it will be possible to identify typical mistakes of Czech teachers when conducting an English lesson in English. On the
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AI - Jazykověda
CEP - vedlejší obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50801 - Journalism<br>50802 - Media and socio-cultural communication<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics<br>60204 - General literature studies<br>60205 - Literary theory<br>60206 - Specific literatures
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem projektu byl výzkum jazyka učitelů angličtiny na českých základních školách. Z analýzy jazyka učitelů za pomoci rodilých mluvčích (britských i amerických) vznikla jazyková příručka, která prezentuje fráze, které učitelé používají pro vedení hodiny
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2002
Ukončení řešení
1. 1. 2005
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP06-GA0-GP-U/06:6
Datum dodání záznamu
19. 5. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
619 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
619 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč