Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza diskurzu (na materiálu výuky anglického jazyka)

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Akademie věd České republiky

  • Program

    Granty výrazně badatelského charakteru zaměřené na oblast výzkumu rozvíjeného v současné době zejména v AV ČR

  • Veřejná soutěž

    Výzkumné granty 9 (SAV02009-A)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    IAA901420901

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Analyzing Discourse (on the material of ELT Classroom)

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to analyze spoken discourse. Some types of discourse, in comparison with informal conversation, are characterized by a more or less fixed structure - e.g. the doctor - patient or teacher - learner interaction. The project is based on an older assumption that the interaction between the teacher and the learner has a three step structure known as IRF (initiation - response - feedback or follow up). The aim of the survey is to find out whether this interactional structure is stillcommonly used and if it is typical of foreign language classroom as well. The applicant will study the structure of interaction on the basis of transcripts of authentic English lessons taught by both native and non-native speaker teachers. One of the aims will be to compare the structure of discourse in classes taught by native and non-native speaker teachers. The main aim is to study teacher language and find out how it influences the student responses, their thinking and learning.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cílem projektu byla analýza mluveného diskursu v rámci vyučovacích hodin anglického jazyka. Výsledkem projektu je monografie s názvem Discourse and Interaction in English Language Teaching vydaná vydavatelstvím PF UK v Praze v roce 2010.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2009

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2011

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    18. 3. 2011

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP12-AV0-IA-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2013

Finance

  • Celkové uznané náklady

    531 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    531 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč