Analýza diskurzu (na materiálu výuky anglického jazyka)
Veřejná podpora
Poskytovatel
Akademie věd České republiky
Program
Granty výrazně badatelského charakteru zaměřené na oblast výzkumu rozvíjeného v současné době zejména v AV ČR
Veřejná soutěž
Výzkumné granty 9 (SAV02009-A)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
IAA901420901
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Analyzing Discourse (on the material of ELT Classroom)
Anotace anglicky
The aim of the project is to analyze spoken discourse. Some types of discourse, in comparison with informal conversation, are characterized by a more or less fixed structure - e.g. the doctor - patient or teacher - learner interaction. The project is based on an older assumption that the interaction between the teacher and the learner has a three step structure known as IRF (initiation - response - feedback or follow up). The aim of the survey is to find out whether this interactional structure is stillcommonly used and if it is typical of foreign language classroom as well. The applicant will study the structure of interaction on the basis of transcripts of authentic English lessons taught by both native and non-native speaker teachers. One of the aims will be to compare the structure of discourse in classes taught by native and non-native speaker teachers. The main aim is to study teacher language and find out how it influences the student responses, their thinking and learning.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AI - Jazykověda
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem projektu byla analýza mluveného diskursu v rámci vyučovacích hodin anglického jazyka. Výsledkem projektu je monografie s názvem Discourse and Interaction in English Language Teaching vydaná vydavatelstvím PF UK v Praze v roce 2010.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2009
Ukončení řešení
31. 12. 2011
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
18. 3. 2011
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP12-AV0-IA-U/02:2
Datum dodání záznamu
28. 6. 2013
Finance
Celkové uznané náklady
531 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
531 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč