Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum zvládnutí slovosledu u studentů odborného anglického jazyka

Cíle projektu

V rámci projektu chceme provést výzkum zvládnutí anglického slovosledu u studentů odborného jazyka. Vzhledem k různým funkcím slovosledu v češtině, kde reflektuje aktuálněčlenskou strukturu výpovědi, a v angličtině, kde má primárně gramatickou funkci, může docházet u studentů k interferenci, a to i na pokročilé úrovni studia, neboť problematice se ve výuce věnuje malá pozornost. Cílem výzkumu je zmapovat možné problémy jednak s interpretací aktuálněčlenské struktury anglického textu, jednak při produkcicizojazyčného textu. Následnou analýzou chceme odhalit příčiny těchto problémů a navrhnout řešení uplatnitelná ve výuce. Výzkum by byl zároveň příspěvkem ke srovnávacímu studiu obou jazyků.

Klíčová slova

word orderEnglishESP

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 9 (SGA02009GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    405/09/P092

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Investigation of the Mastering of Word Order by ESP Students

  • Anotace anglicky

    The project involves an investigation of the mastering of English word order by ESP students. Due to the different functions of word order in Czech, where it reflects the functional sentence perspective, and in English, where it is primarily grammatical,interferences may occur even with intermediate and higher-level students. However, the issue seems to be marginalized in teaching English. The aim of the project is to identify typical student problems involving both the interpretation of the FSP structure of the English sentence and the production of English texts. The material would subsequently be analysed in order to identify the causes of these problems and suggest solutions which could be usedin teaching English to Czech students. The investigation would also contribute to the contrastive study of English and Czech.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    60201 - General language studies
    60202 - Specific languages
    60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V rámci projektu bylo ověřeno zvládnutí anglického slovosledu u vysokoškolských studentů odborného jazyka. Byly identifikovány problematické jevy jak při produkci cizojazyčného textu, tak při jeho interpretaci v mateřském jazyce. Potvrdilo se, že tyto p?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2009

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2010

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 4. 2010

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP11-GA0-GP-U/04:3

  • Datum dodání záznamu

    20. 3. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    166 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    166 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

166 tis. Kč

Statní podpora

166 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AI - Jazykověda

Doba řešení

01. 01. 2009 - 31. 12. 2010