Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Akademie věd České republiky

  • Program

    Granty výrazně badatelského charakteru zaměřené na oblast výzkumu rozvíjeného v současné době zejména v AV ČR

  • Veřejná soutěž

    Výzkumné granty 7 (SAV02007-A)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    IAA700280702

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Public and Media: Comparative Analysis of Public Agenda-setting

  • Anotace anglicky

    The proposed project aims to map out, analyse and describe agenda-setting and agenda-linking processes in the Czech public and in the Czech mass media agenda. To get the necessary empirical data, in an empirical survey, the bidding team aims to apply theagenda-setting theory in a comparative analysis of Czech media and the hierarchy of issues reflected by the Czech public. The "first-level analysis" is necessary for further agenda-setting research which has not been undertaken on a systematic level inthe Czech Republic so far. Public agenda will be studied by the Public Opinion Research Centre of the Institute of Sociology of the Academy of Science of the Czech Republic (SOÚ AV ČR) through a representative panel of respondents; the media agenda willbe examined by the Department of Media Studies of the Institute of Communication Studies and Journalism, Faculty of Social Science, Charles University, Prague (KMS IKSŽ FSV UK) through a representative sample of media content.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AO - Sociologie, demografie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt potvrdil základní hypotézy konceptu agenda-setting v českém prostředí. Data získaná v šetřeních prokázala stěžejní funkci médií v procesu nastolování agendy. Preferováním určitých témat média silně ovlivňují jejich přítomnost ve veřejnosti.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2007

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2008

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    21. 2. 2008

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP09-AV0-IA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 459 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 459 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč