Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry
Veřejná podpora
Poskytovatel
Akademie věd České republiky
Program
Granty výrazně badatelského charakteru zaměřené na oblast výzkumu rozvíjeného v současné době zejména v AV ČR
Veřejná soutěž
Výzkumné granty 7 (SAV02007-A)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
IAA700280702
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Public and Media: Comparative Analysis of Public Agenda-setting
Anotace anglicky
The proposed project aims to map out, analyse and describe agenda-setting and agenda-linking processes in the Czech public and in the Czech mass media agenda. To get the necessary empirical data, in an empirical survey, the bidding team aims to apply theagenda-setting theory in a comparative analysis of Czech media and the hierarchy of issues reflected by the Czech public. The "first-level analysis" is necessary for further agenda-setting research which has not been undertaken on a systematic level inthe Czech Republic so far. Public agenda will be studied by the Public Opinion Research Centre of the Institute of Sociology of the Academy of Science of the Czech Republic (SOÚ AV ČR) through a representative panel of respondents; the media agenda willbe examined by the Department of Media Studies of the Institute of Communication Studies and Journalism, Faculty of Social Science, Charles University, Prague (KMS IKSŽ FSV UK) through a representative sample of media content.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt potvrdil základní hypotézy konceptu agenda-setting v českém prostředí. Data získaná v šetřeních prokázala stěžejní funkci médií v procesu nastolování agendy. Preferováním určitých témat média silně ovlivňují jejich přítomnost ve veřejnosti.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2007
Ukončení řešení
31. 12. 2008
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
21. 2. 2008
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP09-AV0-IA-U/01:1
Datum dodání záznamu
2. 7. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
2 459 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 459 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč