Bariéry implementace investičního přístupu k financování vysokoškolského studia
Veřejná podpora
Poskytovatel
Akademie věd České republiky
Program
Program podpory cíleného výzkumu a vývoje
Veřejná soutěž
Program podpory cíleného výzkumu a vývoje 3 (SAV02003-S)
Hlavní účastníci
Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Obstacles to the implementatin of a cost-sharing principle in financing university education
Anotace anglicky
Previous research contributed to understanding principal tendencies in the development of educational inequality and increasing economic value of human capital. At the same time, there has been a growing tendency in educational policy to implement a cost-sharing principle in financing higher education. Achieving more equitable access to higher education and the implementation of the cost-sharing principle in its financing are often perceived as contradictory goals. The proposed project aims at the verification of and alternative hypothesis, according to which the two strategies are mutually compatible. Surveys focused on key subjects (current students, and university teachers) will provide information allowing the evaluation of strengths as well as potential risks of the implementation of cost-sharing principle in university education. The results of the project will contribute to the preparation of reform of financing higher education in the Czech Republic.
Vědní obory
Kategorie VaV
NV - Neprůmyslový výzkum (aplikovaný výzkum s výjimkou průmyslového)
CEP - hlavní obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - vedlejší obor
AH - Ekonomie
CEP - další vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výsledky projektu prokázaly, že investiční princip financování vysokého školství má oporu v moderní ekonomické teorii a že reformní kroky směřující k jeho implementaci nachází ve všech relevantních segmentech populace více stoupenců než odpůrců.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2003
Ukončení řešení
1. 1. 2005
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP06-AV0-IB-U/01:1
Datum dodání záznamu
19. 6. 2006
Finance
Celkové uznané náklady
3 325 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 508 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
817 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč