Ekonomické, sociální a kulturní zdroje vzdělanostních nerovností a determinanty životního úspěchu : první fáze longitudinálního výzkumu
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)
Hlavní účastníci
Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Economic, social and cultural sources of educational inequality and determinants of life-success : The initial phase of a longitudinal study
Anotace anglicky
The Czech educational system is one of the most selective and inequality in access to higher education is one of the highest among OECD countries. The development since 1989 has not improved this situation; in fact, things have gotten worse. Recentanalyses also prove that educational inequality in the Czech Republic is deeply embedded both in the structure of its educational system and in its system of social stratification. The principal aim of this proposed project is to identify the mainsources of inequality and the mechanisms of its reproduction. To achieve this goal, it is proposed to establish a panel for a longitudinal study, which would follow a reasonably high number of young adults throughout the most important points of theireducational andoccupational careers. This will be possible due to the fact that in the year 2003 important capabilities of about 10,000 young adults aged 15-16 years will be assessed in a survey which is being carried out within the framework of the
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AH - Ekonomie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V rámci projektu se podle plánu na jaře roku 2003 uskutečnilo dotazníkové šetření mezi patnáctiletými žáky zapojenými do výzkumu vědomostí a dovedností OECD PISA a jejich rodiči zaměřené na mapování vzdělávacích aktivit v rodině, postojů ke vzdělávání, s
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2003
Ukončení řešení
1. 1. 2005
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP06-GA0-GA-U/07:6
Datum dodání záznamu
15. 1. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
8 510 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
8 510 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč