Percepce spravedlivosti vzdělávacího systému u žáků 8. ročníku povinné školní docházky a kritéria spravedlivosti jejich učitelů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Akademie věd České republiky
Program
Juniorské badatelské grantové projekty
Veřejná soutěž
Juniorské badatelské grantové projekty 3 (SAV02005-J)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Students' feeling of being treated with justice at school among 14-year-old students and teachers' criteria of justice
Anotace anglicky
The Czech republic belongs to the countries with the strongest influence of students social background (SES) on outcomes of education, as was revealed by OECD comparative project PISA. The main reason why the influence is so huge is because of early selection of students into different types of schools that reinforces the intergenerational reproduction of educational inequalities. The main purpose of the project is to map the studentsŮ feeling of being treated at school with justice among 14-year-old students, and their judgements about the fairness of the educational system. The teacher questionnaire will emphasize teachersŮ criteria of justice. Research sample will be 1.000 students and 300 teachers. While using the same methodology ("European Questionnaire on Attitudes Towards Justice in School") on a comparable sample it enables us to compare the results with 5 EU countries - Belgium, France, Great Britain, Spain, and Italy.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V rámci řešení projektu byla získána a zpracována data o percepci spravedlivosti ve vzdělávání; výsledky byly publikovány ve 4 rozsáhlých studiích a byly rovněž prezentovány na domácí (ČAPV 2006) a dvou mezinárodních konferencích(ECER 2006 a APERA 2006)
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2005
Ukončení řešení
1. 1. 2006
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP07-AV0-KJ-U/02:2
Datum dodání záznamu
3. 4. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
482 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
482 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč