Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Percepce spravedlivosti vzdělávacího systému u žáků 8. ročníku povinné školní docházky a kritéria spravedlivosti jejich učitelů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Akademie věd České republiky

  • Program

    Juniorské badatelské grantové projekty

  • Veřejná soutěž

    Juniorské badatelské grantové projekty 3 (SAV02005-J)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Students' feeling of being treated with justice at school among 14-year-old students and teachers' criteria of justice

  • Anotace anglicky

    The Czech republic belongs to the countries with the strongest influence of students social background (SES) on outcomes of education, as was revealed by OECD comparative project PISA. The main reason why the influence is so huge is because of early selection of students into different types of schools that reinforces the intergenerational reproduction of educational inequalities. The main purpose of the project is to map the studentsŮ feeling of being treated at school with justice among 14-year-old students, and their judgements about the fairness of the educational system. The teacher questionnaire will emphasize teachersŮ criteria of justice. Research sample will be 1.000 students and 300 teachers. While using the same methodology ("European Questionnaire on Attitudes Towards Justice in School") on a comparable sample it enables us to compare the results with 5 EU countries - Belgium, France, Great Britain, Spain, and Italy.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    AO - Sociologie, demografie

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V rámci řešení projektu byla získána a zpracována data o percepci spravedlivosti ve vzdělávání; výsledky byly publikovány ve 4 rozsáhlých studiích a byly rovněž prezentovány na domácí (ČAPV 2006) a dvou mezinárodních konferencích(ECER 2006 a APERA 2006)

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2005

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2006

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP07-AV0-KJ-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    3. 4. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    482 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    482 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč