Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-11-1556
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Unequal schools–unequal chances: Discovering relationship between teacher quality, school climate, student achievement and students’ social background
Anotace anglicky
The project aims to analyze the rate of inequality in conditions of teaching and learning in various types of schools (academic and non academic tracks) and with emphasis on schools serving disadvantaged students. We will emphasize inequity in teacher quality and school climate. The proposed project is follow-up to main principals’ previous quantitative international surveys on equity in schools (International Equity in Education Survey). In the first year of the project we will enrich findings from previous quantitative surveys by qualitative study of school equity as viewed by pupils and their teachers (using in-depth interviews and focus-groups). In the second year we will administer teacher questionnaires in schools that will participate in PISA 2012 study and we will measure teacher self-efficacy and collective efficacy, as well as other measures of teacher quality. Linking our data with results of students in PISA achievement tests and detailed information on family background will enable us to measure the effects of teacher quality and school climate on students’ achievement.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt přináší zajímavé a originální poznatky sledovaného tématu. Postup i hospodaření s prostředky odpovídá potřebám projektu. Počet výstupů projektu je významně vyšší, než byl původně plánován (celkový počet výstupů byl již snížen při loňském hodnocení závěrečné zprávy). Plánované monografie však dosud nevznikly.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
7. 4. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP17-GA0-GA-U/03:1
Datum dodání záznamu
28. 6. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
2 574 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 574 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč