Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 14 (SGA02011GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-11-1556

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Unequal schools–unequal chances: Discovering relationship between teacher quality, school climate, student achievement and students’ social background

  • Anotace anglicky

    The project aims to analyze the rate of inequality in conditions of teaching and learning in various types of schools (academic and non academic tracks) and with emphasis on schools serving disadvantaged students. We will emphasize inequity in teacher quality and school climate. The proposed project is follow-up to main principals’ previous quantitative international surveys on equity in schools (International Equity in Education Survey). In the first year of the project we will enrich findings from previous quantitative surveys by qualitative study of school equity as viewed by pupils and their teachers (using in-depth interviews and focus-groups). In the second year we will administer teacher questionnaires in schools that will participate in PISA 2012 study and we will measure teacher self-efficacy and collective efficacy, as well as other measures of teacher quality. Linking our data with results of students in PISA achievement tests and detailed information on family background will enable us to measure the effects of teacher quality and school climate on students’ achievement.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt přináší zajímavé a originální poznatky sledovaného tématu. Postup i hospodaření s prostředky odpovídá potřebám projektu. Počet výstupů projektu je významně vyšší, než byl původně plánován (celkový počet výstupů byl již snížen při loňském hodnocení závěrečné zprávy). Plánované monografie však dosud nevznikly.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2011

  • Ukončení řešení

    7. 4. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-GA0-GA-U/03:1

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 574 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 574 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč