Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Na cestě k inkluzi aneb ukrajinští uprchlíci v prostoru českých základních škol

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    JUNIOR STAR

  • Veřejná soutěž

    SGA0202500003

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    25-16030M

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    On the road to inclusion of Ukrainian refugees in the environment of Czech Lower-Secondary schools

  • Anotace anglicky

    Since the beginning of the Russian invasion of Ukraine in 2022, there has been a significant increase in the number of Ukrainian pupils in Czech schools, with their share reaching 3.7% of all pupils. Ukrainian pupils represent the largest group of foreigners in schools. The research is aimed at exploring the inclusive efforts of Czech schools towards Ukrainian refugee pupils by analyzing the current efforts and needs of key stakeholders in the educational process. The main aim of the research is to provide findings that can contribute to improving the educational conditions for Ukrainian refugee pupils in schools and to support the development of an inclusive learning environment in Czech primary schools. The methodology of the project involves conducting a multiple case study, questionnaire survey with a randomized sample in the South Moravian Region. The research will be conducted using the following methods: focus groups, questionnaire survey, semi-structured interviews, observations, quasi-experiment. The main output of the project will be 5 scientific articles (2 JIMP, 3 JSC).

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AM - Pedagogika a školství

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2029

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-GA0-GM-R

  • Datum dodání záznamu

    1. 3. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    13 979 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    13 979 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč