Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nerovnosti v šancích na vzdělání: jejich rozsah, zdroje, sociální a ekonomické důsledky, strategie řešení.

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo práce a sociálních věcí

  • Program

    Moderní společnost a její proměny (Národní program výzkumu a vývoje)

  • Veřejná soutěž

    Moderní společnost a její proměny 1 (SMPS20041JMS4)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    077/04-S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Unequal access to education: the extent, sources, social and economic consequences, policy strategies.

  • Anotace anglicky

    A vast number of studies conducted by the OECD and World Bank has well-documented that the Czech Republic belongs to countries with the highest level of inequality in access to higher education among the OECD countries. The primary purpose of this project is to identify main causes of unequal access to higher education in the Czech Republic. Using already existing sets of longitudinal data, a number of follow-up surveys will be carried out to examine two relevant cohorts: students finishing compulsory school attendance in 2003 (a panel of respondents assembled for the PISA 2003 project) and first-year university students. The analysis of this data will unweil the underlying causes of educational inaqualities and their reproduction. The project will conclude with a monograph and suggestions of educational reforms pertaining to the solution of the problem.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AO - Sociologie, demografie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt vymezil rozsah nerovností, které existují v šancích na vzdělání, jejich zdroje, sociální a ekonomické důsledky a předložil strategie řešení problému. Hodnota výsledků projektu spočívá hlavně v tom, že byla vytvořena nosná a perspektivní koncepce?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2004

  • Ukončení řešení

    31. 7. 2009

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    23. 2. 2009

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP10-MPS-1J-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2010

Finance

  • Celkové uznané náklady

    19 555 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    17 302 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    2 090 tis. Kč