Nerovnosti v šancích na vzdělání: jejich rozsah, zdroje, sociální a ekonomické důsledky, strategie řešení.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Program
Moderní společnost a její proměny (Národní program výzkumu a vývoje)
Veřejná soutěž
Moderní společnost a její proměny 1 (SMPS20041JMS4)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
077/04-S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Unequal access to education: the extent, sources, social and economic consequences, policy strategies.
Anotace anglicky
A vast number of studies conducted by the OECD and World Bank has well-documented that the Czech Republic belongs to countries with the highest level of inequality in access to higher education among the OECD countries. The primary purpose of this project is to identify main causes of unequal access to higher education in the Czech Republic. Using already existing sets of longitudinal data, a number of follow-up surveys will be carried out to examine two relevant cohorts: students finishing compulsory school attendance in 2003 (a panel of respondents assembled for the PISA 2003 project) and first-year university students. The analysis of this data will unweil the underlying causes of educational inaqualities and their reproduction. The project will conclude with a monograph and suggestions of educational reforms pertaining to the solution of the problem.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt vymezil rozsah nerovností, které existují v šancích na vzdělání, jejich zdroje, sociální a ekonomické důsledky a předložil strategie řešení problému. Hodnota výsledků projektu spočívá hlavně v tom, že byla vytvořena nosná a perspektivní koncepce?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2004
Ukončení řešení
31. 7. 2009
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
23. 2. 2009
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP10-MPS-1J-U/02:2
Datum dodání záznamu
2. 7. 2010
Finance
Celkové uznané náklady
19 555 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
17 302 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 090 tis. Kč