Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktické aspekty jazykových struktur v matematickém vzdělávání

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Akademie věd České republiky

  • Program

    Juniorské badatelské grantové projekty

  • Veřejná soutěž

    Juniorské badatelské grantové projekty 5 (SAV02007-B)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    KJB700190701

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Didactic Aspects of Language Structures in Mathematics Education

  • Anotace anglicky

    Language structure is understood as a complex of semiotic systems of representation and rules which guide their construction, interpretation and application. Current research shows that the quality of language structures is the key factor of mathematicalliteracy. The goal of the project is to investigate didactically interesting aspects of pupils' language structures within evocation and reflection of a mathematical topic and within problem posing and problem solving. Research of cognitive processes will be based on the semiotic analysis of communication between subjects of the teaching process via observation, video recordings of lessons and pupils' written work. Observed phenomena will be elaborated by methods of qualitative research, mainly by coding of grounded theory. The result of the project will be a set of phenomena characterising important aspects of language structures, usable as a source for other research in mathematics education and also as recommendations for practice.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    AN - Psychologie

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výsledkem řešení projektu je soubor jevů charakterizujících důležité aspekty jazykových struktur žáků v rámci evokace a reflexe matematického tématu a při tvoření a řešení úloh žáky, využitelný pro diagnostiku jejich úrovně porozumění matematice.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2007

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2009

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 4. 2009

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP10-AV0-KJ-U/03:3

  • Datum dodání záznamu

    14. 6. 2011

Finance

  • Celkové uznané náklady

    390 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    390 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč