Role sémiotických reprezentací v matematickém vzdělávání
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 4 (SGA02003GA2PD)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Role of Semiotic Representations in Mathematics Education
Anotace anglicky
The proposed research will be focused on the questions of understanding and on the investigation of the role of semiotic representations in the mathematics education. The ability to interpret and transform different systems of representation as well as ability to distinguish object and its representation are important assumptions for understanding in mathematics. According to the results of current research is the semiotic presented as (a) the optimal theoretical background for investigation of these aspects and (b) a possible starting point for clarification of various conceptions of representations and their mutual relations. For this reason the proposed project is aimed at investigation of problems of representations of mathematical objects from thepoint of view of semiotics. In the theoretical area its goal is to contribute to formulation of starting points of semiotic approaches in the didactics of mathematics and to perform their comparison. The result of experimental work on the project
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hlavním cílem projektu bylo hledat cesty, jak diagnostikovat úroveň porozumění matematickým pojmům, a zkoumat role sémiotických reprezentací v matematickém vzdělávání. Významné výsledky v tomto ohledu byly získány na základě srovnání různých sémiotických
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2003
Ukončení řešení
1. 1. 2006
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP07-GA0-GP-U/03:2
Datum dodání záznamu
16. 10. 2007
Finance
Celkové uznané náklady
568 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
568 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč