Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Paralela poznávacích a vzdělávacích procesů v matematice

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The parallels of gaining knowledge and educational processes in mathematics

  • Anotace anglicky

    The didactics of mathematics realises the need to find ways of changing the present school, supporting creative teaching and inhibiting the long-standing instructive teaching. In connection with the previous research, the project will focus on: (1) regularities which control mathematical cognition (models of the mathematical part of a cognitive net, learning styles, concept creation processes, problem solving, mainly the phase of grasping a problem situation, the process of structuring, mental representation of concepts and processes, investigative teaching), (2) the possibilities of implementing research results into practice (direct work and co-operation in the research with practising teachers and the study of future teachers education), (3methodology of both the theory and its implementation (developing research methods of atomic analysis, simulation, genetic parallel, etc.). The above methods and usual methods of didactic research and longitudinal experimental teaching at the primary sch

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výsledky projektu lze označit za zásadní teoretický a metodologický přínos k rozvoji české didaktiky matematiky, které se zároveň významně uplatnily v mezinárodním vývoji této disciplíny. Originálním srovnáváním poznávacích a vzdělávacích procesů naplňuj

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 1999

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2001

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2002/GA0/GA02GA/U/N/7:3

  • Datum dodání záznamu

    1. 4. 2003

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 203 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 977 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    3 599 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč