Kultura vyučování matematice
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/05/2444
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Mathematics Classroom Culture
Anotace anglicky
By mathematics classroom culture, we mean a set of characteristics describing processes going on during the teaching of mathematics at school. The research will focus on the following areas: (a) characterisation of processes which constitute the mathematics classroom culture, (b) study of mutual influences between the mathematics classroom culture and the process of concept acquisition, (c) study of processes going on in the teaching of mathematics aimed at the way the mathematics classroom culture is built through interaction and communication between a teacher and pupil(s), (d) study of possibilities of changing and developing the culture of teaching via teacher education and co-operation between teachers and researchers. Important parts of the research will be action research, that is research carried out by teachers in their own classrooms motivated by practical needs (sometimes in co-operation with researchers), and a qualified didactic reflection, which is a part of the whole
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Pojem kultura vyučování matematice byl vymezen jako souhrn zvyků, principů, pravidel, norem a dovedností vztahujících se k (a) cílům vyučování a způsobům, jak se promítají do činnosti učitele ve vyučování, (b) chápání matematiky jako oblasti lidského věd
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2005
Ukončení řešení
31. 12. 2007
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
2. 5. 2007
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Datum dodání záznamu
16. 12. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
2 105 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 105 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč