Matematické vzdělávání orientované na žáka
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Student-Focused Mathematics Education
Anotace anglicky
Further to our previous research, cognitive, formative and communication (in the broad sense of the word) processes of the student, teacher and researcher, when learning and teaching mathematics and analysing these activities, will be analysed. Appropriate research methods will be elaborated at the same time. In cognitive processes, special attention will be paid to (a) grasping situations, (b) solving word problems, (c) concepts, basic operations and relations of arithmetic, (d) pre-algebra, (e) development of causal and combinatorial thinking, (f) fundamental ideas of geometry, (g) structuring mathematical knowledge. In formative processes, the following questions will be investigated: (a) motivation, (b) auto-regulation, (c) attitudes to mathematicsand theoretical thinking, (d) factors influencing learning and teaching styles, (e) education and formation of values of both the teacher and the student. In communication processes, the following will be researched: (a) ways of creating good
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hlavním cílem projektu bylo hledat cesty, jak měnit současný transmisivní způsob výuky na způsob konstruktivistický. Významné výsledky v tomto ohledu byly získány jak v základním výzkumu, tak pomocí přímé individuální i skupinové spolupráce řešitelů s uč
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2002
Ukončení řešení
1. 1. 2004
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7
Datum dodání záznamu
2. 6. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
7 089 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 849 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
4 240 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč