Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematické vzdělávání orientované na žáka

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Student-Focused Mathematics Education

  • Anotace anglicky

    Further to our previous research, cognitive, formative and communication (in the broad sense of the word) processes of the student, teacher and researcher, when learning and teaching mathematics and analysing these activities, will be analysed. Appropriate research methods will be elaborated at the same time. In cognitive processes, special attention will be paid to (a) grasping situations, (b) solving word problems, (c) concepts, basic operations and relations of arithmetic, (d) pre-algebra, (e) development of causal and combinatorial thinking, (f) fundamental ideas of geometry, (g) structuring mathematical knowledge. In formative processes, the following questions will be investigated: (a) motivation, (b) auto-regulation, (c) attitudes to mathematicsand theoretical thinking, (d) factors influencing learning and teaching styles, (e) education and formation of values of both the teacher and the student. In communication processes, the following will be researched: (a) ways of creating good

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hlavním cílem projektu bylo hledat cesty, jak měnit současný transmisivní způsob výuky na způsob konstruktivistický. Významné výsledky v tomto ohledu byly získány jak v základním výzkumu, tak pomocí přímé individuální i skupinové spolupráce řešitelů s uč

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2002

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2004

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Datum dodání záznamu

    2. 6. 2008

Finance

  • Celkové uznané náklady

    7 089 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 849 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    4 240 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč