Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 11 (SGA02008GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/08/0710
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Development of Mathematical Literacy in Primary Education
Anotace anglicky
In the project proposal mathematics education is understood as one of the constituents of general primary school education (pupilss aged 6 - 15) whose aim is universal development of a pupil's personality. Following issues will be explored: (a) appropriate conception of mathematics with balanced motivation, operable, application and work factors, (b) work of the teacher who is well aware of his/her role and modifies his/her work with respect to his/her beliefs, particular school and class practice and goals of mathematics education. Pupils' cognition will be treated in its relation to teachers' activities. The result of the project elaboration of studies in the following fields: (a) mathematical literacy of primary school pupils specifiedon the level of content and teaching forms in primary education, (b) characterisation of competences in didactics of mathematics and its relation to teachers´ beliefs, (c) importance of the use of calculus (computation) in problem solving, (d)
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Za hlavní přínos projektu považujeme zdůvodnění důrazu na spojení a prolínání matematických kompetencí učitele s problémy didaktickými, zejména pak zdůvodnění důrazu na systematickou praxi, v níž si žák buduje vlastní matematický svět. Věnovali jsm?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
16. 4. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP11-GA0-GA-U/03:3
Datum dodání záznamu
9. 2. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
2 184 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 184 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč