Pedagogické interakce ve třídě a matematické vzdělávání
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Matematický ústav AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Pedagogical interactions in the classroom and mathematics education
Anotace anglicky
Present mathematics education is devoted mostly to the performance of students, it does not develop in adequate extent the cognitive skills and personal capabilities of students nor their prioritization of life values. The didacticians realise the necessity of changes especially by decreasing of instructional character of education and increasing its constructive character. Many of them emphasize the enlightment of the teaching and learning processes within the social context of the classroom. In accordance with these requirements we will prepare and realise scenarios for project teaching by undertaking the topic "distance" (the second stage of research will be enriched by other topics). We will investigate (a) how pedagogical interactions in theclassroom influence the process of acquiring and understanding concrete pieces of knowledge, (b) in what way the process of acquiring and understanding concrete pieces of knowledge influences pedagogical interactions in the classroom. When analysing the
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Pedagogické interakce ve třídě, konkrétně v případě uskutečněného projektu při výuce matematiky, je téma pro zkoumání a praktické aplikace nepochybně aktuální a potřebné. Autorka experimentálně sledovala na základní škole, v těsné návaznosti na nosný pro
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1999
Ukončení řešení
1. 1. 2002
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7
Datum dodání záznamu
19. 5. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
806 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
569 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
396 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč