Post-socialistická mediální publika: politické aspekty populárního užití české mediální kultury
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
COST CZ
Veřejná soutěž
COST CZ 1 (SMSM2011LD1)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
6884/2011-320
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Post-socialist media audiences: political aspects of popular uses of Czech media culture
Anotace anglicky
The project contributes to the COST Action IS0906 with the research topic ?Post-socialist media audiences: political aspects of popular uses of the Czech media culture?. The regional workshop inviting the audience studies scholars from Central and East European countries is also planned out. Consequently the monothematic issue of the journal Mediální studia (Media studies) devoted to the audiences in the post-socialist media cultures will be based on the workshop presentations. The authors´own researchfocus expands the previous existing work in the field of television popular culture in the context of Central and East European transformation processes. However, this project brings redirection of the focus and points at the media audiences. The principal research theme refers to the questions of popular hermeneutics. Therefore it works with the question, how audiences use television and print media to draw political meanings from light media genres to make sense out of their post-socialist identity
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
CEP - vedlejší obor
AO - Sociologie, demografie
CEP - další vedlejší obor
AI - Jazykověda
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)<br>50801 - Journalism<br>50802 - Media and socio-cultural communication<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics<br>60204 - General literature studies<br>60205 - Literary theory<br>60206 - Specific literatures
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V rámci poslední fáze projektu byly zúročeny nejkvalitnější příspěvky předcházejícího workshopu. Sedm nejlepších příspěvků bylo upraveno do podoby odborných statí, z nichž hlavní řešitelka a spolupracovnice v roli editorek připravily zvláštní číslo časo?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 3. 2011
Ukončení řešení
31. 12. 2013
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
22. 2. 2013
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP14-MSM-LD-U/01:1
Datum dodání záznamu
30. 6. 2014
Finance
Celkové uznané náklady
532 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
532 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč