DYNOFORCE - Snížení dynamických interakcí železničních vozidel s infrastrukturou a okolním prostředím
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
INTER-EXCELLENCE
Veřejná soutěž
SMSM2021LTE09
Hlavní účastníci
SVÚM a.s.<br>Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
MSMT-6138/2021-10
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
DYNOFORCE - Reducing the dynamic interactions of railway vehicles with infrastructure and the environment
Anotace anglicky
The main aim of the project is to realize, prove and apply the replacement of conventional steels in the chassis and its components with composite materials based on resin-impregnated glass fibers, with the production of the chassis taking place by pressing into the final shape and dimensions. It will include the technology of crimping optical fiber sensors, the function of which will be to monitor internal deformations and integrity of material and components in operation and possible internal damage to the composite material to increase safety and reliability. This technology will also be the subject of research and validation in the project.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)
OECD FORD - vedlejší obor
20501 - Materials engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
JG - Hutnictví, kovové materiály<br>JI - Kompositní materiály<br>JP - Průmyslové procesy a zpracování
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Konsorcium firem SVÚM a.s., VZU Plzeň, Univerzita Aachen v Německu, Sciotech Projects Ltd (Anglie) a Ffestiniog & Welsh Highland Railways (Wales)) řešilo v letech 2021-2023 projekt LTE 121009 „ Dynoforce- Snížení dynamických interakcí železničních vozidel s infrastrukturou a okolním prostředím“ v rámci programu SMART EUREKA a za finanční podpory MŠMT ČR. Výsledkem projektu byl vývoj GRP kompozitového podvozku, který byl úspěšně testován při jízdních testech na železniční trati Welsh Highland Railways (WHR- Wales)
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2021
Ukončení řešení
31. 12. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
22. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-MSM-LT-U
Datum dodání záznamu
1. 7. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
20 286 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
10 140 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
10 146 tis. Kč