Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
OE44/1

Pokroková zavěšení železničních vozidel s využitím vlákny vyztužených polymerních kompozitů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    EUREKA - evropská spolupráce v oblasti aplikovaného a průmyslového výzkumu a vývoje cílená na podporu nadnárodní kooperace mezi průmyslovými podniky, výzkumnými ústavy a vysokými školami.

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Advanced rail suspensions using fibre reinforced plastics

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to involve the use of fibre-reinforced plastic composite materials in manufacture of leaf springs and bogie frames and to verify and demonstrate their advantages. Glass reinforced plastic springs and bogie frames would utilise some advantages and intrinsic properties such as high working strains and internal damping, low density, good fatigue performance and safety way of damaging in comparison with steel components. The initial task would be to replace steel leaf springs in freight wagons with dual leaf glass reinforced plastic springs. The aim would to be improve ride, reduce the noise and vibration and to increase the maximum speed. Testing would be carried out in both the UK and Czech Republic. The second task would involve designing and testing a composite bogie for high speed freight and passanger wagon. Testing will be carried out in both the UK and CZ. A further result of the work will be how UIC Standards could be adapted for such type of suspensions.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    NV - Neprůmyslový výzkum (aplikovaný výzkum s výjimkou průmyslového)

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

    JI - Kompositní materiály

  • CEP - další vedlejší obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    vyvinutí metodiky pro stanovní zbytkových napětí v ortotropních materiálech, studium vlastností polymerních kompozitů se skleněnou výztuží, vývoj metodiky měření deformačních poměrů kompozitových materiálů

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 1998

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2004

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2005/MSM/MSM5OE/U/N/4:2

  • Datum dodání záznamu

    18. 9. 2007

Finance

  • Celkové uznané náklady

    14 196 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    7 083 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    7 113 tis. Kč