Moderní železniční závěsy s využitím laminátových plastů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
EUREKA - evropská spolupráce v oblasti aplikovaného a průmyslového výzkumu a vývoje cílená na podporu nadnárodní kooperace mezi průmyslovými podniky, výzkumnými ústavy a vysokými školami.
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
SVÚM a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Advanced rail suspensions using fibre reinforced plastics
Anotace anglicky
A more effective personal or freight transport can be achieved by the use of new, advanced suspensions of railways vehicles. Several favourable characteristic properties of glass reinforced polymers (GRP) as large compiance and internal damping, low specific weight, as well as fail-safe damage mode can be used for manufacturing of railway suspensions. The proposed solution contains several steps enabling the manufacture of components and their testing. The first task will be to replace present-day steelleaf springs in mono- and more axles freight bogies by GRP springs. Design and tests of a GRP bogie for high-speed freight wagons suitable for an adaptation for personal coaches will be the second stage.
Vědní obory
Kategorie VaV
NV - Neprůmyslový výzkum (aplikovaný výzkum s výjimkou průmyslového)
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
JI - Kompositní materiály
CEP - další vedlejší obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
konstrukční řešení sklolaminátové pružnice pro železniční vozy, vývoj, ověření všech dílů, zkouška funkčnosti, ověření charakteristik
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1998
Ukončení řešení
1. 1. 2004
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2005/MSM/MSM5OE/U/N/4:2
Datum dodání záznamu
18. 9. 2007
Finance
Celkové uznané náklady
14 107 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
5 986 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
8 109 tis. Kč