Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TA03031347

Výzkum a vývoj bateriových elektrobusů včetně infrastruktury

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

  • Veřejná soutěž

    ALFA 3 (STA02013TA03)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2013TA03031347

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Research and development of battery-electric buses including infrastructure

  • Anotace anglicky

    The project involves the production and testing of two prototype of twelve meter battery powered buses, with urban low floor chassis concept. Battery-powered vehicle will be built in two variants according to used type of Li-Ion traction batteries. The first version will contain the maximum amount of batteries with high specific energy density- so called HE cells. The vehicle will have a range of about 100 km in the urban SORT 1 and SORT 2 cycles. Bus will be charged in the terminal stop in few charging cycles depending on the required range. On the second vehicle prototype will be used the smaller amount of the batteries with high power density- so called HP batteries. This version is designed to maximize passenger capacity. Vehicle range per charge will be 25 to 30 km- rapid charging will be performed by the charging stations about 7-10 minutes on each terminal stop. Both electric buses will be recharged overnight in the depot using lower current including low- current equalization charging of cells to increase battery life time. The project includes the development of infrastructure, i.e. charging stations for ensuring of operation of the electric buses in city transport. Rapid charger system with rated power 300 kW will be realized. Charger will be supplied from 22 kV network and automatically connected to the charged vehicle

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • CEP - hlavní obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • CEP - vedlejší obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • CEP - další vedlejší obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20704 - Energy and fuels

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výstupy a výsledky byly dosaženy v souladu se Smlouvou/Rozhodnutím o poskytnutí účelové podpory, popř. platného Dodatku k této Smlouvě.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2013

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2015

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    11. 3. 2014

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP16-TA0-TA-U/02:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 2. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    33 369 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    20 335 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    13 034 tis. Kč