Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TA04010854

Zvýšení pasivní bezpečnosti letounů společnosti TL-ultralight

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA

  • Veřejná soutěž

    ALFA 4 (STA02014TA04)

  • Hlavní účastníci

    TL-ULTRALIGHT s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2014TA04010854

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Increased passive safety of TL-ultralight aircraft

  • Anotace anglicky

    The main goal of project is increase of passive safety of small aircrafts which belong to category UL and LSA produced by TL-Ultralight s.r.o. The aircrafts from this category have been passed thought dramatic improvements in aerodynamics, modern composite material application, and avionics systems in past twenty years. It seems that further innovations in above mentioned topics do not produce further profits, market stimulation and advantage in competitiveness. The passive safety of passengers has not been developed yet at this aircraft category. The main aims 1. Design of a devices for head protection 2. Design of a devices for spinal column protection 3. Protection against penetration of surrounding part of structure into the cockpit Add1: This work package contains improvement of head protection on the level of automotive industry. The HIC (Head Injury Criterion) will be assumed as relevant comparable value. The risk of head injury will be compare according to risk of impact with surrounding structure. Furthermore the work will include the installation of airbags and retractable seat belts which maintain the pilot in proper position. Add2: The other target is focused on increasing of protection against spinal column injury which will be comparable with CS-23 regulation requirements. The crash deformable cell will be installed under seat. The aircraft seats are integral part of fuselage cockpit. Add3: The work package contains the cockpit structure development with enhanced protection against penetration of surrounding structural parts and maintain of integrity during the crash. The critical parts prone to penetration are engine and landing gears. The project will lead to creation of general design guidelines and recommendation for the theoretical experimental analyses. The guidelines will be applicable for a design of safety cockpit of small aircrafts. The product with enhanced cockpit crashworthiness brings advantage in highly competitiv

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • CEP - hlavní obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • CEP - vedlejší obor

    JI - Kompositní materiály

  • CEP - další vedlejší obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20201 - Electrical and electronic engineering<br>20304 - Aerospace engineering<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt uspěl podle zadání. Řešení tohoto projektu přispělo k cíli projektu novými výsledky vhodnými k okamžité realizaci.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2014

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2017

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP18-TA0-TA-U/15:1

  • Datum dodání záznamu

    5. 11. 2018

Finance

  • Celkové uznané náklady

    34 625 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    22 506 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    12 119 tis. Kč