Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
7D19009

Systém airbagů pro zvýšení bezpečnosti malých letadel během nouzového přistání.

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Eurostars

  • Veřejná soutěž

    7D19

  • Hlavní účastníci

    JIHLAVAN airplanes, s.r.o.

  • Druh soutěže

    RP - Spolufinancování programu EK

  • Číslo smlouvy

    MSMT-24257/2019-3

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Airbag System for Increasing the Small Aircraft Safety during Emergency Landing

  • Anotace anglicky

    The goal of the project is to develop a safe and support system for emergency landing (SL1) for ultra light (UL) airplanes. The complete system will consist of a SOFTLAND Adaptive Airbag system (with real-time opening and tuned to the predicted kinetic impact energy) and a parachute that reduces the vertical rate of descent of the airplane and stabilizes its position before landing.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JR - Ostatní strojírenství<br>JT - Pohon, motory a paliva

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt „SOFTLAND“ cílí na zvýšení bezpečnosti osádky při nouzovém přistání letounu a snížit škody na konstrukci letounu po dopadu. Během projektu bylo navrženo několik principů vzdušných vaků, které byly zhodnoceny zkouškami. Pro zkoušky byla vytvořena maketa „Iron-bird“ , která simulovala letoun při zkouškách. Během zkoušek s vzdušnými vaky byl vyvinut systém s aktivační elektronikou. Projekt byl finalizován instalací na skutečný trup, který byl podroben závěrečné shazovací zkoušce. V roce 2022 bylo v projektu utraceno cca 7,346 mil. CZK dle harmonogramu, 3 667 tis. CZK je hrazeno z programu Eurostar-2 poskytnutého prostřednictvím MŠMT. Celkem bylo na projekt utraceno cca 24,699 mil. CZK, 12,281 mil. CZK je hrazeno z programu Eurostar-2.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 11. 2019

  • Ukončení řešení

    31. 10. 2022

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    6. 5. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-MSM-7D-U

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    24 562 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    12 281 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    12 281 tis. Kč