Systém airbagů pro zvýšení bezpečnosti malých letadel během nouzového přistání.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Eurostars
Veřejná soutěž
7D19
Hlavní účastníci
JIHLAVAN airplanes, s.r.o.
Druh soutěže
RP - Spolufinancování programu EK
Číslo smlouvy
MSMT-24257/2019-3
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Airbag System for Increasing the Small Aircraft Safety during Emergency Landing
Anotace anglicky
The goal of the project is to develop a safe and support system for emergency landing (SL1) for ultra light (UL) airplanes. The complete system will consist of a SOFTLAND Adaptive Airbag system (with real-time opening and tuned to the predicted kinetic impact energy) and a parachute that reduces the vertical rate of descent of the airplane and stabilizes its position before landing.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
JR - Ostatní strojírenství<br>JT - Pohon, motory a paliva
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt „SOFTLAND“ cílí na zvýšení bezpečnosti osádky při nouzovém přistání letounu a snížit škody na konstrukci letounu po dopadu. Během projektu bylo navrženo několik principů vzdušných vaků, které byly zhodnoceny zkouškami. Pro zkoušky byla vytvořena maketa „Iron-bird“ , která simulovala letoun při zkouškách. Během zkoušek s vzdušnými vaky byl vyvinut systém s aktivační elektronikou. Projekt byl finalizován instalací na skutečný trup, který byl podroben závěrečné shazovací zkoušce. V roce 2022 bylo v projektu utraceno cca 7,346 mil. CZK dle harmonogramu, 3 667 tis. CZK je hrazeno z programu Eurostar-2 poskytnutého prostřednictvím MŠMT. Celkem bylo na projekt utraceno cca 24,699 mil. CZK, 12,281 mil. CZK je hrazeno z programu Eurostar-2.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 11. 2019
Ukončení řešení
31. 10. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
6. 5. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP23-MSM-7D-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
24 562 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
12 281 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
12 281 tis. Kč