Analýza vybraných německých vzdělávacích rámců, jejich porovnání s českými ekvivalenty a definování obsahů vzdělávání technickýchh oborů požadovaných zaměstnavatelů v oblasti středního školství včetně návrhů dalšího využití
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program veřejných zakázek ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích pro potřeby státní správy BETA
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
TREXIMA, spol. s r.o.
Druh soutěže
VZ - Veřejná zakázka
Číslo smlouvy
201504005
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The analysis of the selected German education frameworks, their comparison with Czech equivalents and defining the content of vocational education and trainig in the fields required by employers include propose a further usage
Anotace anglicky
The main objective of the project is a study in the following breakdown: - Comparative analysis of selected educational frameworks in the Czech Republic and Germany in the field of vocational education and training - Survey among a representative sampleof employers (140, 10 for every single framework from 14), centered on the specification of the knowledge and skills of graduated in defined fields, that are applicable in professional life, and on the possibilities of systemic involvement of employers in educational activities. - Identification and description of good practise examples - model examples from the Czech Republic and abroad - Methodology of employers´involvement in defining the content of education system See section B.1: Description of the project content for more detailed specifications of particular aspects (outputs) of the study. Proposed study will build on the activities carried out in the project "POSPOLU" - Promoting cooperation between schools and businesses with a focus on training in practise. In the context of the program BETA objectives, the study will contribute to the identification of new tools and models usable in existing programs of applied R & D, including the programs for the government, or on the basis of which newprograms can be designed. The study will help to improve supporting documents and tools for conceptual and methodological activities and performance of public administration, in accordance with the Action Plan of the government for economic growth and employment support, as well as with the National Reform Programme of the Czech Republic. The project will further support the development of new educational approaches desirable to employers.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
AE - Řízení, správa a administrativa
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2015
Ukončení řešení
31. 10. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
31. 3. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-TA0-TB-U/07:1
Datum dodání záznamu
27. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
330 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
330 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč