Využití regionálních případových studií udržitelného rozvoje ve vysokoškolské výuce a pro tvorbu tzv. Open Educational Resources
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního výzkumu a experimentálního vývoje OMEGA
Veřejná soutěž
OMEGA 2 (STA02014O0004)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Centrum pro otázky životního prostředí
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2013TD020400
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Use of regional sustainable development case studies in higher education and for the creation of Open Educational Resources.
Anotace anglicky
The project is focused on analyzing the conditions for SD-oriented innovation at the HE level, the practical implementation of this innovation, analysis and reflection of the results, and the methodological sharing of best practice. It is aimed at creating specific competences for Sustainable Development associated with the forming of relationships to a locality for which it is necessary to create educational materials based on local sources of information that capture the regional context and specific issues of sustainable development. These resources are useful both as materials for regionally oriented education and in issue-oriented education at the HE level. They will be collated as part of this project in the form of case studies and published electronically as open education resources under a Creative Commons license. The project will test this educational innovation in practice, analyse the developed competences for sustainable development, and provide a comparative analysis of competence-based education in HE institutions within the Czech Republic. Czech case studies will be embedded in a broad European network of OER which will promote wider circulation of educational materials and contribute to an understanding of SD specifics at the regional level in the Czech Republic. The result will be a methodology making use of case study-based education and publication as an OER, the use of cases studies as a means of communication between regional actors, and a series of scientific articles.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AE - Řízení, správa a administrativa
CEP - další vedlejší obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50601 - Political science<br>50602 - Public administration<br>50603 - Organisation theory
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výstupy a výsledky byly dosaženy v souladu se Smlouvou/Rozhodnutím o poskytnutí účelové podpory, popř. platného Dodatku k této Smlouvě.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2014
Ukončení řešení
31. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP16-TA0-TD-U/02:2
Datum dodání záznamu
12. 7. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
2 893 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 174 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
719 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč