Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TH02010725

Převodové ústrojí pro vysokorychlostní lokomotivy

Cíle projektu

Hlavním cílem projektu je konstrukční návrh a realizace převodového ústrojí, primárně určeného k zástavbě do pohonného traktu vysokorychlostních lokomotiv s maximální rychlostí až 420 km/h. Vzhledem ke stále se zpřísňujícím hlukovým limitům je nutné vyvinout nový koncept, který bude svými vlastnostmi výrazně pod danými limity. Velmi významným aspektem pro návrh převodovky je i její životnost, přičemž její roční kilometrové nájezdy daleko převyšují hodnoty u běžných lokomotiv.

Klíčová slova

Gearboxtransmission errornoise and vibrationsound powerenvironmenttravelling effectivenessenergy savings

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON

  • Veřejná soutěž

    EPSILON 2 (STA02017TH02)

  • Hlavní účastníci

    IG Watteeuw ČR s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2017TH02010725

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Very High Speed Train Transmission

  • Anotace anglicky

    The main aim of the proposed project is to design and manufacture gearbox primarily meant to be implemented into high speed locomotive powertrain with the maximal speed 420 km/h. Due to the continuously decreasing noise limits it is necessary to develop a completely new concept which should meet the requirements well within the limits. Significant aspect for the gearbox design is its life time since the driven annual distances are much higher than in case of common low speed locomotives.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • CEP - hlavní obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    10307 - Acoustics
    20104 - Transport engineering
    20301 - Mechanical engineering
    20704 - Energy and fuels

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt naplnil rozhodující ukazatele, funkční vzorek i prototyp byly vyvinuty a odzkoušeny v předpokládaném rozsahu. Výrobek je připraven k případnému uplatnění na trhu. Konkrétní smlouvy s odběrateli nebyly zatím doloženy.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2017

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2020

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-TA0-TH-U/02:1

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    25 452 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    15 018 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    10 457 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

25 452 tis. Kč

Statní podpora

15 018 tis. Kč

59%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

CEP

JT - Pohon, motory a paliva

Doba řešení

01. 01. 2017 - 31. 12. 2020