Převodové ústrojí pro vysokorychlostní lokomotivy
Cíle projektu
Hlavním cílem projektu je konstrukční návrh a realizace převodového ústrojí, primárně určeného k zástavbě do pohonného traktu vysokorychlostních lokomotiv s maximální rychlostí až 420 km/h. Vzhledem ke stále se zpřísňujícím hlukovým limitům je nutné vyvinout nový koncept, který bude svými vlastnostmi výrazně pod danými limity. Velmi významným aspektem pro návrh převodovky je i její životnost, přičemž její roční kilometrové nájezdy daleko převyšují hodnoty u běžných lokomotiv.
Klíčová slova
Gearboxtransmission errornoise and vibrationsound powerenvironmenttravelling effectivenessenergy savings
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON
Veřejná soutěž
EPSILON 2 (STA02017TH02)
Hlavní účastníci
IG Watteeuw ČR s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2017TH02010725
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Very High Speed Train Transmission
Anotace anglicky
The main aim of the proposed project is to design and manufacture gearbox primarily meant to be implemented into high speed locomotive powertrain with the maximal speed 420 km/h. Due to the continuously decreasing noise limits it is necessary to develop a completely new concept which should meet the requirements well within the limits. Significant aspect for the gearbox design is its life time since the driven annual distances are much higher than in case of common low speed locomotives.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
CEP - hlavní obor
JT - Pohon, motory a paliva
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)10307 - Acoustics
20104 - Transport engineering
20301 - Mechanical engineering
20704 - Energy and fuels
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt naplnil rozhodující ukazatele, funkční vzorek i prototyp byly vyvinuty a odzkoušeny v předpokládaném rozsahu. Výrobek je připraven k případnému uplatnění na trhu. Konkrétní smlouvy s odběrateli nebyly zatím doloženy.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2017
Ukončení řešení
31. 12. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2020
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP21-TA0-TH-U/02:1
Datum dodání záznamu
30. 6. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
25 452 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
15 018 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
10 457 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
25 452 tis. Kč
Statní podpora
15 018 tis. Kč
59%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
CEP
JT - Pohon, motory a paliva
Doba řešení
01. 01. 2017 - 31. 12. 2020