Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení
Cíle projektu
Hlavním cílem je zjistit, jaké jsou potřeby škol a jak jim odpovídá stávající praxe na školách a školských zařízeních v oblasti specializovaných činností a nepedagogické práce. V návaznosti na to zjistit, jak se liší nastavení současného systému i sytém financování, tj. zajištění nepedagogické práce, specializačních činností pedagogických pracovníků či dalších případných činností v ČR a v alespoň pěti zemích v zahraničí, například: Rakousko, alespoň jedna spolková země SRN, jedna země z trojice Finsko, Švédsko, Dánsko; alespoň několik dalších zemí EU (minimálně. Estonsko, Polsko, Maďarko či jiné srovnatelné svými vzdělávacími systémy s ČR). Navrhnout úpravy systému v oblastech: zajištění specializovaných a dalších pozic a nepedagogické práce školy v ČR. Cílem je také získat pohled diferencovaný podle velikosti, umístění, druhu a typu školy a školských zařízení.
Klíčová slova
Specializedactivitiesnonteachingactivitiesnonteachingworkschoolsystemadjustmentsschoolneedsfundingsystemteachingstaff
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy BETA2
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
PAQ - Prokop Analysis and Quantitative Research, s.r.o.
Druh soutěže
VZ - Veřejná zakázka
Číslo smlouvy
2021914MT03
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Specialised activities of teaching staff and non-teaching work or other activities in regional education: analysis of the situation and proposals for recommendations
Anotace anglicky
The main goal is to find out what are the needs of schools are and how the current practice in schools and other eduvational facilities in the field of specialized activities and non-teaching work corresponds to them. Following this, find out how the current system and financing system differ, ie the provision of non-teaching work, specialization activities of teachers or other possible activities in the Czech Republic and in at least five countries abroad, for example: Austria, at least one federal state of Germany, one of the three countries Finland, Sweden, Denmark; at least a few other EU countries (at least Estonia, Poland, Hungary or others comparable in their education systems to the Czech Republic). Propose modifications to the system in the areas of: securing specialized and other positions and non-pedagogical work of the school in the Czech Republic. The aim is also to obtain a view differentiated according to size, location, type and type of school and school facilities.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
50602 - Public administration
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AE - Řízení, správa a administrativa
AM - Pedagogika a školství
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Uspěl.
Termíny řešení
Zahájení řešení
15. 3. 2022
Ukončení řešení
28. 2. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
21. 8. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-TI-U
Datum dodání záznamu
28. 6. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
2 806 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 806 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
2 806 tis. Kč
Statní podpora
2 806 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
15. 03. 2022 - 28. 02. 2023