Zmapování činností a na ně navázaných personálních kapacit v rámci podpory mateřských, základních a středních škol na úrovni jednotlivých krajů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy BETA2
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Slezská univerzita v Opavě / Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Druh soutěže
VZ - Veřejná zakázka
Číslo smlouvy
2021914MT07
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Mapping of activities and associated personnel capacities within the framework of support for kindergartens, primary and secondary schools at the level of individual regions
Anotace anglicky
Mapping availability, types of activities and allocated capacities within the activities of the regions of the Czech Republic incl. the capital city of Prague (hereinafter only regions) (in transferred and independent competence, but also in areas that are not assigned to them by law and decrees, i.e. in other areas of school support), regional educational centers, pedagogical or other faculties, the Czech School Inspectorate, the National the Pedagogical Institute of the Czech Republic or other actors in supporting nursery, primary and secondary schools at the regional level. A comparative study between regions will be created, which will show what type of support and advice are provided by individual regions and other relevant entities with the aim of mapping the largest possible number of provided services and support, the availability of which school principals and teachers are informed about. The research will then verify how the activities of the regions support or can support the goals of the education policy of the Czech Republic (S2030+, Long-Term Plan ČR 2019-2023, prepared Long-Term Plan ČR 2023-2027, etc.). The sub-goals are: 1. To obtain data that will be usable by the Ministry of Education, Culture and Sports during the preparation of the analytical part of the Long-Term Plan of the Czech Republic 2023-2027 (Long-Term Plan ČR) and the regions in their Long-Term Plans (Long-Term Plan of the regions) in support of kindergartens, primary schools and upper secondary schools (e.g. use for targeting measures of the Long-Term Plan of the Czech Republic). 2. To obtain knowledge that can be used for the support activities of the middle link of support in the territory of the regions and the activities of the upcoming IPs Curriculum project at the level of the regions. 3. Evaluate the content of selected performance reports of the Ministry of Education and Culture in this area and obtain recommendations on how to revise their content.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
50602 - Public administration
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AE - Řízení, správa a administrativa<br>AM - Pedagogika a školství
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Uspěl.
Termíny řešení
Zahájení řešení
15. 3. 2023
Ukončení řešení
31. 10. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
11. 12. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-TI-U
Datum dodání záznamu
28. 6. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
2 004 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 004 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč