Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TK04010081

Snížení energetické náročnosti a negativních vlivů na životní prostředí u železniční dopravy prostřednictvím přípravy infrastruktury pro vlaky na alternativní pohon

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací THÉTA

  • Veřejná soutěž

    THÉTA 4 (STA02021TK040)

  • Hlavní účastníci

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava / Centrum energetických a environmentálních technologií

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TK04010081 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Reducing energy intensity and environmental burden of rail transport through the modification of infrastructure to make the operation of the alternative-propulsion-system trains possible

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to reduce the energy intensity of railway transport and the environmental burden from it through creating a methodology that will describe the changes in the railway infrastructure needed for local operation of trains with alternative propulsion systems (including the description of the time-plan of the changes). Using appropriate technical (the track profile, the railway superstructure, or the train schedule) and economic (the cost per kilometer) parameters and considering the local availability of resources, the methodology will allow its user to choose the best type of train propulsion system for the specific railway. A user of the methodology can be a railway operator, a train-using transport company, or a customer of such a company.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20704 - Energy and fuels

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20104 - Transport engineering

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování<br>JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie<br>JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení<br>JT - Pohon, motory a paliva

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2022

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2024

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-TA0-TK-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 359 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 948 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    412 tis. Kč