Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TO01000324

Regionální vodíkové vlaky na českých železnicích

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací KAPPA

  • Veřejná soutěž

    KAPPA 1 (STA02019TO010)

  • Hlavní účastníci

    ÚJV Řež, a. s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TO01000324 - Dodatek 1 ke smlouvě

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Regional hydrogen trains on Czech railways

  • Anotace anglicky

    The objective of this project is to analyze the Czech railways and locate areas where hydrogen train technology would be a preferred technical, economic and environmental solution compared with other train technologies. This study will examine and collect initial data especially from the non-electrified railways where diesel train are operated. Through the methodology and software developed by SINTEF, the analysis will generate techno-economic analyses and make a comparison ranking of train technologies solution between diesel, battery, hydrogen and hybrid trains. The results will allow to identify preferred areas with a beneficial techno, economic and environmental outcome by deploying low-emission trains for replacing future decommissioned diesel trains on non-electrified railway.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20704 - Energy and fuels

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20501 - Materials engineering

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie<br>JG - Hutnictví, kovové materiály<br>JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení<br>JP - Průmyslové procesy a zpracování<br>JT - Pohon, motory a paliva

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    The project was focused on the very immediate topic of deciding substitution of diesel engines, which negatively affect the quality of air during the railway transportation. The main result of the project is the feasibility study and software allowing the modeling and simulating the choice of suitable alternative of specific propulsion technology for the chosen railway line, this result is therefore very needed for the target users, especially the Ministry of transport, the Czech regions and Správa železnic. The evaluation committee states that the application potential is very high. During the project, there were also other results, especially presentations and workshops. These will not be applied further, but it is important to highlight that the results of the project were widely presented, further heightening the application potential. The project also contributed to the programme objective by connecting a Norwegian organisation of SINTEF with Czech enterprises and universities.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2021

  • Ukončení řešení

    30. 4. 2024

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-TO-U

  • Datum dodání záznamu

    27. 6. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    18 481 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    13 425 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    2 846 tis. Kč