Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ETA 2 (STA02018TL020)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL02000040 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Knowledge Transfer Platform: Information Literacy for High School Students at Open Mash-up Virtual Learning Environment
Anotace anglicky
The aim of the project is 1. developing a mash-up virtual learning environment and research tools; 2. Creating an alternative to an existing university course for high school students in two variants: A. A course that will use secondary school students as part of their learning. The teacher will act as an advisor or guide. The nature of the environment will make it possible to independently link the online collaboration tools of the given schools (e.g. Google Classroom, Microsoft Team, Moodle). To implement the courses in the school curriculum, we will create a methodology for teachers. B. Course for independent students who do not receive education at IG for any reason. 3. Sharing knowledge, both with popularising and scholarly research articles.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
50803 - Information science (social aspects)
OECD FORD - vedlejší obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - další vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>AM - Pedagogika a školství<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt uspěl podle zadání. Projekt dosáhl deklarovaných cílů, byly doloženy dokumenty potřebné ke zhodnocení dosažení výsledků a cílů celého projektu. Ten byl po dobu řešení dobře personálně zabezpečen, v jeho průběhu sice došlo ke změně harmonogramu, jednalo se však o důsledek pandemie COVID-19, kdy nebylo možné efektivně a systematicky získávat vstupy a výstupy související se spoluprací se školami, což ovlivnilo i výzkumné metody, relevantnost dat a počty a charakter těchto výsledků. Řešitelé publikovali/vykázali celou řadu výsledků a výstupů, a to i nad rámec původně deklarovaných počtů, nicméně je otázkou, zda velkým počtem, resp. vlivem zmiňované pandemie, neutrpěla v omezené míře také mírně jejich kvalita. Je pozitivní, že ambice řešitelského týmu jsou v dalším rozšiřování a systematickém rozvoji aktivit podpořených projektem.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2019
Ukončení řešení
31. 12. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP22-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
2 426 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 940 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
487 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč