Diagnostický systém měření postojů žáků na principu testování psychologické vzdálenosti s využitím evolučních algoritmů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ÉTA 3 (STA02019TL030)
Hlavní účastníci
Ostravská univerzita / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL03000240 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Diagnostic system for attitude measurement based on psychological distance testing with a use of evolution algorithms
Anotace anglicky
The project aims to standardize and extend the innovative method of measuring pupil attitudes, interests and relationships for wide use in school and educational - psychological counseling. The project responds to the growing societal need for the development of the educational system, accompanied by the demand for current methods of diagnosing educational reality. In the project, we will implement the findings of current research (the construal level theory and the theory of psychological distance), create an interactive digital interface for data collection using both PC and virtual reality, standardize the data processing platform using mathematical techniques of evolutionary algorithms and create Czech standards for the target group.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
OECD FORD - vedlejší obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - další vedlejší obor
50803 - Information science (social aspects)
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>AM - Pedagogika a školství<br>AN - Psychologie
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Stanovené cíle projektu byly naplněny a hlavních plánovaných výsledků projektu bylo dosaženo včas a v náležité kvalitě, nicméně pouze částečně. Jednoho očekávaného výsledku dosud dosaženo nebylo, avšak důvod pro jeho nedosažení je jasně vysvětlen a je plně akceptovatelný. Jde o publikaci odborného článku, který se aktuálně nachází ve fázi recenzního řízení. Žádost řešitele o změnu termínu dosažení a realizace/implementace uvedeného výsledku tj. žádost o prodloužení maximální lhůty, tj. 180 dnů byla vzata na vědomí. Dosažené výsledky projektu jsou uplatnitelné a využitelné v praxi. Implementace výsledků je dostatečně zajištěna, implementační plány jsou realistické a naplnitelné. Projekt byl proveden úspěšně na náležité odborné úrovni. Zpráva obsahuje všechny relevantní náležitosti. Jednotlivé výsledky projektu jsou prakticky využitelné a mají dobrý potenciál pro přenos do pedagogicko-psychologické praxe jednotlivých institucí i dále. Jedná se o kvalitně odvedený projekt.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 4. 2020
Ukončení řešení
31. 3. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
28. 6. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
4 523 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 610 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
931 tis. Kč