Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 23 (SGA0201900001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    19-12624S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    School as a multilingual space? Exploring linguistic realities at Czech urban schools (MultiSpace)

  • Anotace anglicky

    Due to social circumstances and political development, society is increasingly more diverse and multilingualism is becoming a reality. This development has an impact on educational context: schools are becoming spaces, where students with various linguistic repertoires meet. The main aim of this project is to explore how the multilingual social spaces in schools are perceived, produced, realized and lived. For operationalization of multilingual realities we use Lefebvre’s concept of space, conceptions of language regime and language users (language identity). This project is based on multimodal methodological approach including linguistic landscaping, language identity research using language portraits and language situation, focus groups and interviews (with school headmasters, students, teachers and parents). For data analysis, qualitative methods (critical discourse analysis, qualitative content analysis, qualitative document analysis) will be used. The findings will contribute to our better understanding of multilingual reality and will be presented in research papers.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AM - Pedagogika a školství

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2019

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2022

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    26. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 917 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 785 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    132 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč