Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 14 (SGA0201300006)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    13-24036P

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Construction of educating a pupil from socially disadvantaged environment from the perspective of three worlds of his real life

  • Anotace anglicky

    Project topic focuses on issues of Roma pupil’s education and their social inclusion possibilities. Target group of research comprises of Roma pupils from selected locality, their parents and teachers. Main research priorities are to map construction of pupil from socially handicapped environment in school discourse, to provide description of Roma pupil’s identities by various school discourse actors, explanations of social reality of education by Roma pupils and their attitude to role of pupil from socially handicapped environment. Outcomes will be incorporated into scope of selected critical theories and research studies about social reproduction. Important contextual part of research is to provide definition of Roma pupil’s stock of knowledge, contradictorily provided by institutions of school and family in secondary socialization, and description of rasist, or discriminatory discourse in Czech society. Project is based on unconventional methodological combination of discourse analysis and Theatre of the Oppressed, which has not been used yet in Czech pedagogical research.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Vyřešení projektu přineslo do oboru pedagogika nové a cenné poznatky z oblasti sociální pedagogiky a vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Po obsahové stránce byly stanovené cíle výzkumného záměru splněny. Publikační aktivity jsou dostatečné, ale dopad projektu by mohl být vyšší při uplatnění většího počtu článků v časopisech (zejm. zahraničních).

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2013

  • Ukončení řešení

    5. 1. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 4. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GP-U/03:1

  • Datum dodání záznamu

    11. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 592 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 592 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč