Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 14 (SGA0201300006)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
13-24036P
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Construction of educating a pupil from socially disadvantaged environment from the perspective of three worlds of his real life
Anotace anglicky
Project topic focuses on issues of Roma pupil’s education and their social inclusion possibilities. Target group of research comprises of Roma pupils from selected locality, their parents and teachers. Main research priorities are to map construction of pupil from socially handicapped environment in school discourse, to provide description of Roma pupil’s identities by various school discourse actors, explanations of social reality of education by Roma pupils and their attitude to role of pupil from socially handicapped environment. Outcomes will be incorporated into scope of selected critical theories and research studies about social reproduction. Important contextual part of research is to provide definition of Roma pupil’s stock of knowledge, contradictorily provided by institutions of school and family in secondary socialization, and description of rasist, or discriminatory discourse in Czech society. Project is based on unconventional methodological combination of discourse analysis and Theatre of the Oppressed, which has not been used yet in Czech pedagogical research.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Vyřešení projektu přineslo do oboru pedagogika nové a cenné poznatky z oblasti sociální pedagogiky a vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Po obsahové stránce byly stanovené cíle výzkumného záměru splněny. Publikační aktivity jsou dostatečné, ale dopad projektu by mohl být vyšší při uplatnění většího počtu článků v časopisech (zejm. zahraničních).
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2013
Ukončení řešení
5. 1. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GP-U/03:1
Datum dodání záznamu
11. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
1 592 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 592 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč