Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žák v měnících se podmínkách současné školy

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Pupil in the changing conditions of contemporary school

  • Anotace anglicky

    The project presents stage of a longitudinal research following several classes throughout their obligatory schooling. It covers a period starting in the middle of the sixth grade. The method of qualitative analysis of the behaviour of school life actorsis utilised in complement with data from selected standard educational and psychological diagnostics. The research deals with the complex influence of schooling on the psychological development. Both, the explicit requirements as well as the hidden curriculum are considered. In the cognitive domain, the effects and mechanisms of the elementary school subjects ´ influence are analyzed. Reading, writing, counting and other subjects are understood as a cultural challenge, having a substantial relevance for the evocation and structuring of psychological development process. In a similar way, schooling influences the socioaffective domain of child ´s life and identity development. The processes of ´becoming a pupil ´ from the beginning of school days are

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50404 - Anthropology, ethnology<br>60102 - Archaeology

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V českém odborném pedagogicko-psychologickém písemnictví představuje projekt jedinečný pokus propojit etnografický (kvalitativní) a kvantitativní výzkumný přístup, navíc longitudinální perspektivě. Výrazným rysem projektu je jeho invenční bohatost a orig

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 1997

  • Ukončení řešení

    1. 1. 1999

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2000/GA0/GA00GA/U/6:2

  • Datum dodání záznamu

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 892 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 892 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč