Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žák v měnících se podmínkách současné školy

Cíle projektu

Projekt tvoří třetí část longitudinálního výzkumu, který sleduje děti několika tříd po dobu povinné školní docházky. Pokrývá období od poloviny 6. do poloviny 9. třídy. Metodologicky využívá kvalitativní analýzy chování aktérů školního života a konfrontuje ji s vybranými údaji ze standardních pedagogicko-psychologických diagnostických a evaluačních postupů. Zabývá se komplexním vlivem pobytu ve škole na psychický vývoj. Bere přitom v úvahu jak explicitní (obsah a formy výuky) tak skryté požadavky školního učení (hidden curriculum). V kognitivní oblasti analyzuje důsledky a mechanismy vlivu jednotlivých základních školních předmětů. Čtenářství, skripturalita, počítání i specifické požadavky dalších předmětů se sledují především jako kulturní výzva, mající základní význam pro evokaci a strukturaci procesů kognitivního vývoje. Zásadním způsobem ovlivňuje pobyt ve škole také sociálně-afektivní oblast života dítěte a vývoj jeho identity. Formy interakcí jak s učiteli, reprezentujícími

Klíčová slova

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Pupil in the changing conditions of contemporary school

  • Anotace anglicky

    The presented project is the third stage of our longitudinal research started in 1994. Selected classes of children are followed throughout nine years of their obligatory schooling. The proposed project is to cover the period starting in the middle of thsixth grade and ending in the middle of the ninth grade. The implemented methodology sustains in qualitative analysis of school actors behaviour confronted with selected data from standard educational and psychological procedures of diagnosis and evaluation. The subject of concern is the complex influence of schooling on mental development. At the same time, both explicit as implicit requirements of school learning are considered (the contents and forms of instruction as well as the hidden curriculum).Within the cognitive domain the effects and mechanisms of influence of particular basic school subjects are analysed. Reading, writing, counting, and specific requirements of other school subjects are understood first of all as a cultural

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences
    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
    50404 - Anthropology, ethnology
    60102 - Archaeology

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt ´Žák v měnících se podmínkách současné školy´představuje originální longitudinální výzkum žáků ZŠ od 1. do 9.ročníku. Závěr.zpráva a závěrečná oponentura projektu tak přinesla nejen výsledky tohoto projektu, ale celého desetiletého výzkumu. Výs

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2000

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2002

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7

  • Datum dodání záznamu

    19. 5. 2008

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 977 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 977 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

2 977 tis. Kč

Statní podpora

2 977 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AN - Psychologie

Doba řešení

01. 01. 2000 - 01. 01. 2002