Žák v měnících se podmínkách současné školy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Pupil in the changing conditions of contemporary school
Anotace anglicky
The presented project is the third stage of our longitudinal research started in 1994. Selected classes of children are followed throughout nine years of their obligatory schooling. The proposed project is to cover the period starting in the middle of thsixth grade and ending in the middle of the ninth grade. The implemented methodology sustains in qualitative analysis of school actors behaviour confronted with selected data from standard educational and psychological procedures of diagnosis and evaluation. The subject of concern is the complex influence of schooling on mental development. At the same time, both explicit as implicit requirements of school learning are considered (the contents and forms of instruction as well as the hidden curriculum).Within the cognitive domain the effects and mechanisms of influence of particular basic school subjects are analysed. Reading, writing, counting, and specific requirements of other school subjects are understood first of all as a cultural
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AC - Archeologie, antropologie, etnologie
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50404 - Anthropology, ethnology<br>60102 - Archaeology
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt ´Žák v měnících se podmínkách současné školy´představuje originální longitudinální výzkum žáků ZŠ od 1. do 9.ročníku. Závěr.zpráva a závěrečná oponentura projektu tak přinesla nejen výsledky tohoto projektu, ale celého desetiletého výzkumu. Výs
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2000
Ukončení řešení
1. 1. 2002
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7
Datum dodání záznamu
19. 5. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
2 977 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 977 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč