Analýza vědomostních prostorů u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 11 (SGA02011GA1PD)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-11-P091
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Analysis of Knowledge Spaces of Children from a Socially Disadvantaged Environment
Anotace anglicky
Project’s goal is to map abilities necessary for successful start of school attendance of children from a socially disadvantaged environment (SDE). It aims to create a new diagnostic method – a computer game attractive for children and methodologically based on Knowledge Space Theory. Each action of a child (mouse move, pointing a game item, click etc.) will be recorded and from those data Knowledge Spaces will be constructed and analyzed. This method allows to follow ways of child’s thinking. Project assumes examination of 100 children from SDE (on start of the prep class and after finishing it) and children from the majority population.Research’s results will lead to formulation of recommendations for education content of prep classes so that the education leads to an individual development of each child in the field of abilities necessary for successful school attendance. On the field of methodology the project contributes by propagation of KST in Czech psychology community, where it strives to show the contributions that exceed restrictions of Classical Test Theory.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hlavní cíle projektu byly naplněny, nicméně rozpočet nebyl čerpán v souladu s plánem projektu. V průběhu řešení projektu byl navržen a ověřen diagnostický nástroj Cognition. Projekt přispěl k využití teorie vědomostního prostoru u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
25. 4. 2017
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP18-GA0-GP-U/01:1
Datum dodání záznamu
4. 5. 2018
Finance
Celkové uznané náklady
508 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
508 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč