Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza vědomostních prostorů u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

Cíle projektu

Navrhovaný projekt si klade za cíl zmapovat schopnosti nutné pro úspěšné nastartování školní docházky u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Chce vytvořit novou diagnostickou metodu - pro děti atraktivní počítačovou hru, metodologicky vycházející z teorie vědomostního prostoru. Jakákoliv akce dítěte (pohyb myší, ukázání na předmět ve hře, kliknutí, změna polohy věcí atd.) bude zaznamenávána a na základě těchto údajů budou sestavovány a analyzovány vědomostní prostory. Tato metoda umožní sledovat způsoby myšlení dítěte. Projekt počítá s vyšetřením 100 dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí (na začátku přípravné třídy a po absolvování přípravné třídy), v kontrolní skupině bude vyšetřeny děti na počátku první třídy. Výsledky výzkumu povedou k formulování doporučení k obsahu výuky přípravných tříd tak, aby výuka vedla k individuálnímu rozvoji každého dítěte v oblasti schopností nutných pro úspěšnou školní docházku. V metodologické oblasti je projekt přínosný propagací KST v české psychologické komunitě, kde se snaží ukázat přínosy překračující omezení klasické testové teorie.

Klíčová slova

knowledgespacechildrensociallydisadvantagedenvironmentschoolmaturityabilitiesneededschoolattendance

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 11 (SGA02011GA1PD)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-11-P091

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Analysis of Knowledge Spaces of Children from a Socially Disadvantaged Environment

  • Anotace anglicky

    Project’s goal is to map abilities necessary for successful start of school attendance of children from a socially disadvantaged environment (SDE). It aims to create a new diagnostic method – a computer game attractive for children and methodologically based on Knowledge Space Theory. Each action of a child (mouse move, pointing a game item, click etc.) will be recorded and from those data Knowledge Spaces will be constructed and analyzed. This method allows to follow ways of child’s thinking. Project assumes examination of 100 children from SDE (on start of the prep class and after finishing it) and children from the majority population.Research’s results will lead to formulation of recommendations for education content of prep classes so that the education leads to an individual development of each child in the field of abilities necessary for successful school attendance. On the field of methodology the project contributes by propagation of KST in Czech psychology community, where it strives to show the contributions that exceed restrictions of Classical Test Theory.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences
    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hlavní cíle projektu byly naplněny, nicméně rozpočet nebyl čerpán v souladu s plánem projektu. V průběhu řešení projektu byl navržen a ověřen diagnostický nástroj Cognition. Projekt přispěl k využití teorie vědomostního prostoru u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2011

  • Ukončení řešení

    25. 4. 2017

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 4. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP18-GA0-GP-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    4. 5. 2018

Finance

  • Celkové uznané náklady

    508 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    508 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

508 tis. Kč

Statní podpora

508 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AN - Psychologie

Doba řešení

01. 01. 2011 - 25. 04. 2017