Hydrocycle - lehké vozidlo poháněné palivovým článkem
Cíle projektu
Potřeba vozidel s nulovými emisemi je vzhledem k plánovaným omezením spalovacích motorů po roce 2035 prosazovaným EU je stále aktuálnější téma. V současné době jsou již na trhu dostupné autobusy a osobní vozidla na vodíkový pohon a rozšiřuje se také infrastruktura potřeba k jejich provozu. Z aktuálního stavu poznání vyplývá, že tato technologie bude použitelná i pro jiné typy malých vozidel. Cílem tohoto projektu je přispět k výzkumu využití vodíkového palivového článku a připravit jeho aplikaci pro komerční využití v oblasti udržitelné mobility. Během dvou let bude vyvinut funkční vzorek dvoukolového vozidla s pohonnou soustavou tvořenou palivovými články.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program podpory aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací DELTA 2
Veřejná soutěž
STA02024TM050
Hlavní účastníci
1to1design s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TM05000029 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Hydrocycle - fuel cell powered light-weight vehicle
Anotace anglicky
The need for zero-emission vehicles is an increasingly important topic due to the restrictions on combustion engines after 2035 planned by the EU. Hydrogen-powered buses and passenger vehicles are already available on the market and the infrastructure needed to operate them is expanding too. According to the current state of knowledge, this technology will also be applicable to other types of small vehicles. The aim of this project is to contribute to research on the use of the hydrogen fuel cell and to prepare its application for commercial use in the field of sustainable mobility. The output of the project will be a functional sample of a two-wheeled vehicle with a fuel cell system.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20704 - Energy and fuels
OECD FORD - vedlejší obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20303 - Thermodynamics
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)BJ - Termodynamika
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
JT - Pohon, motory a paliva
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2024
Ukončení řešení
31. 12. 2025
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-TM-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
21 339 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
15 432 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
6 116 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
21 339 tis. Kč
Statní podpora
15 432 tis. Kč
72%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Energy and fuels
Doba řešení
01. 01. 2024 - 31. 12. 2025