Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TQ23000036

Adaptivní portál pro výuku informatiky

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací SIGMA

  • Veřejná soutěž

    STA02025TQ230

  • Hlavní účastníci

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TQ23000036 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Adaptive portal for teaching computer science

  • Anotace anglicky

    The aim is to create an adaptive portal focused on teaching computer science in secondary schools. Pairs of pupils will be given problem-based tasks to develop their computational thinking. A database of more than 1000 tasks from the Bebras Challenge will serve as a source of the tasks. Pupils will solve the tasks in pairs, thus discussing and defending the correctness of the proposed solutions. The portal will record information about the solution of each task. The collected data will be used to train artificial intelligence, which will later ensure the selection of optimal tasks to individualize the learning process. The results of the research will also contribute to a deeper understanding of how secondary school pupils of different professional focus and gender solve computing tasks.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>AM - Pedagogika a školství<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 9. 2025

  • Ukončení řešení

    30. 11. 2028

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-TQ-R

  • Datum dodání záznamu

    14. 8. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 941 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 754 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    1 188 tis. Kč