Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TQ23000092

Personalizovaný rozvoj AI kompetencí akademických pracovníků pro transformaci přípravy budoucích učitelů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací SIGMA

  • Veřejná soutěž

    STA02025TQ230

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TQ23000092 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Personalized development of AI competencies for academic staff to transform teacher training

  • Anotace anglicky

    The project aims at systematic transformation of teacher training for the digital era through the development of AI competencies among academic staff at faculties of education. The main goal is to create and pilot test a comprehensive system including a certified methodology for AI competency development, a software platform for progress monitoring, and a database of best practices. The research is grounded in educational sciences and didactics, focusing on transforming educational approaches. An interdisciplinary team will develop and test the methodology on 200 teacher trainees and 40 academic staff members. The project connects educational research with technological innovation while respecting the specifics of teacher training.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    60201 - General language studies

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50803 - Information science (social aspects)

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>AI - Jazykověda<br>AM - Pedagogika a školství

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 10. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 3. 2028

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-TQ-R

  • Datum dodání záznamu

    8. 9. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    7 736 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    6 189 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    1 547 tis. Kč