The Original or the Fake? The Use of Microscopy and Spectroscopy Methods in the Forensic Criminology Science in Determining the Authenticity of Artworks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00007064%3AK01__%2F14%3A%230000147" target="_blank" >RIV/00007064:K01__/14:#0000147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.microscopy.cz/html/1879.html" target="_blank" >http://www.microscopy.cz/html/1879.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Original or the Fake? The Use of Microscopy and Spectroscopy Methods in the Forensic Criminology Science in Determining the Authenticity of Artworks
Popis výsledku v původním jazyce
The proposed contribution deals with the use of microscopic and spectroscopic forensic methods that were used in the inter-institutional cooperation of the Institute of Criminalistics Prague and the National Gallery in Prague in the detection of art forgeries. In the forensic practice, there are different types of traces and samples from the crime scene. Legal classification of criminal offences includes a wide range of violations of law ranging from unauthorized export of artworks, determining ownership rights (copyrights), theft of artwork, to the fraudulent counterfeiting of prominent authors and their sale. We frequently encounter fakes of prominent Czech artists of the 20th century in Bohemia, such as Jan Zrzavy, Emil Filla, Josef Capek, Vaclav Spala and Pravoslav Kotik. The results obtained from the analysis are then also a significant argument for determining the authenticity from a perspective of an restorer and art historian.
Název v anglickém jazyce
The Original or the Fake? The Use of Microscopy and Spectroscopy Methods in the Forensic Criminology Science in Determining the Authenticity of Artworks
Popis výsledku anglicky
The proposed contribution deals with the use of microscopic and spectroscopic forensic methods that were used in the inter-institutional cooperation of the Institute of Criminalistics Prague and the National Gallery in Prague in the detection of art forgeries. In the forensic practice, there are different types of traces and samples from the crime scene. Legal classification of criminal offences includes a wide range of violations of law ranging from unauthorized export of artworks, determining ownership rights (copyrights), theft of artwork, to the fraudulent counterfeiting of prominent authors and their sale. We frequently encounter fakes of prominent Czech artists of the 20th century in Bohemia, such as Jan Zrzavy, Emil Filla, Josef Capek, Vaclav Spala and Pravoslav Kotik. The results obtained from the analysis are then also a significant argument for determining the authenticity from a perspective of an restorer and art historian.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
18TH INTERNATIONAL MICROSCOPY CONGRESS
ISBN
978-80-260-6720-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
4017-4018
Název nakladatele
Czechoslovak Microscopy Society
Místo vydání
2014
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—